سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی قسمت سوم

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی _قسمت اول

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی قسمت دوم

مبتلایان به زگیل تناسلی شانس خوب شدن را از خودتان نگیرید هر روز بیماران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای مجاور جهت درمان زگیل تناسلی به مطب دکتر محرابیان مراجعه و درمان می شوند.دکتر محرابیان با تجربه و تحقیق بسیار در این بیماری بعلت پایان نامه تخصصی خود از تجربه بالایی در درمان این بیماری برخوردار است.درمان این بیماری توسط پزشکان با تخصص غیر مرتبط با این رشته و بدون تجربه و صرفا با سوزاندن و از بین بردن ظاهری زگیل ها در کلینیک ها و مطب ها  امکان پذیر نیست.درمان این بیماری ظرافت ها و ریزه کاری های فراوان را می طلبد.پس شما نیز مانند بسیاری از بیمارانی کا کاملا درمان شده اند این شانس را دارید که نه تنها به صورت ظاهری،بلکه با پیگیری درمان و درمان صحیح ازشر این ویروس خلاص گردید.

فیلم های بیشتر درباره زگیل تناسلی

مبتلایان به زگیل تناسلی در خانه چه مواردی را رعایت کنند ؟

مبتلایان به این بیماری در خانه به جز جدا سازی لباس زیر ، حوله ، لیف ، صابون و تیغ که از بدیهیات اولیه بهداشت فردی است نیاز به اقدامات بهداشتی وسواس گونه ندارند . به یاد داشته باشید که این ویروس از طریق دستگیره در، شیرآب و سایر تماسهای روزمره منتقل نمی شود.اگر همه اعضای خانواده از یک توالت فرنگی (نه ایرانی ) مشترک استفاده می کنند بهتراست از پد های یکبار مصرف مخصوص که بر روی توالت فرنگی قرار ی گیرد استفاده کنند.و اگر در این خانواده ها افراد بالای ۱۲ سال زندگی می کنند تزریق واکسن گاردازیل به آنها توصیه می شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق تماس های روزمره منتقل می شود ؟

خیر.همان طور که در پاسخ سوال قبلی ذکر شد ،این بیماری در تماس های روزمره خانه و اجتماع منتقل نمی گردد.

آیا مبتلایان به زگیل تناسلی می توانند واکسن بزنند ؟

واکسن زگیل تناسلی برای قبل از ابتلا به بیماری است و برای افراد مبتلا به آن از این بابت نفعی ندارد لیکن به واسطه وجود چهار گونه مختلف از ویروس پاپیلوم انسانی در واکسن گاردازیل ، سوای از قضیه زگیل تناسلی ، تزریق آن برای خانمهای زیر سی سال به جهت پیشگیری از آلودگی با تیپهای ۱۶ و ۱۸ ویروس که با سرطان رحم ارتباط دارند ، مفید است .جهت توضیحات بیشتر راجع به این موضوع اینجا را کلیک کنید.

چرا باید زگیل تناسلی را درمان کنیم ؟

به طور خلاصه زگیل تناسلی را به سه علت درمان می کنیم ۱- برطرف شدن ظاهری ضایعات ۲- کاهش انتقال ۳- کمک به سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس .برای توضیحات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

آیا لیزر کردن از سایر روشهای درمانی زگیل تناسلی بهتراست ؟

بله .در صورتی که متخصص پوست بنا بر معاینه تشخیص دهد که می توان لیزر انجام داد و این کار توسط پزشک متخصص متبحر انجام شود درمان با لیزر بسیار دقیق تر ، کم عارضه تر و عود کمتر می باشد .ولی بدیهی است که هزینه آن بالا تر است.

آیا زگیل تناسلی درمان خانگی موثری دارد ؟

درمانهای خانگی زگیل تناسلی ، زمانبر و کم تاثیر هستند . متاسفانه به کرات مشاهده نموده ام عده ای از همکاران ، پودوفیلین را که روشی مطبی است و باید توسط پزشک برای درمان زگیل تناسلی به کار رود به صورت خانگی برای بیماران تجویز می کنند ، که در این راستا بیماران مبتلای زیادی با عوارض شدید آن که تا حد سوختگی درجه سوم هم می تواند باشد ،همه روزه به مطب اینجانب مراجعه می نمایند.

آیا زگیل تناسلی درمان خوراکی هم دارد؟
خیر. زگیل تناسلی درمان خوراکی ندارد . دقت داشته باشید که داروی آسیکلویر که در درمان تبخال تناسلی به کار می رود جایگاهی در درمان این بیماری ندارد . به علت نقش دفاع سیستم ایمنی در این بیماری و جهت ارتقا آن و نیز کاهش عود از داروهایی نظیر سایمتیدین ، مبندازول ، زینک و سلنیوم در تحقیقات و مطالعات به خصوص در کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند ،استفاده گردیده که نتایج متغیری داشته ولی این داروها ، درمان اصلی زگیل تناسلی محسوب نمی شود.

آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد ؟
برای دریافت پاسخ این سوال اینجا را کلیک کنید .

توجه داشته باشید:
- تجارب بالینی تشخیصی به همراه انجام آزمایش دقیق PCR و نیز انتخاب راهکار درمان هر فرد مبتلا به زگیل تناسلی و یا مشکوک به آن متناسب بانوع،محل وشرایط بیمار راهگشای بیماران مبتلا به این بیماری می باشد .

- معاینات دوره ای توسط فرد مجرب در این زمینه و اجرای الگوریتم تشخیصی و درمانی صحیح در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری و درمان سرطانهای احتمالی مرتبط با این بیماری به خصوص در خانمها دارد.

- اهمیت موضوع به علت گسترش روز افزون بیماری ، ارتباط انواعی از ویروس پاپیلوم انسانی که با سرطان دهانه رحم،واژن، مقعد وآلت در ارتباط است واطلاعات کم عموم جامعه به خصوص دختران و پسران جوان در این رابطه می باشد..

لذا با توجه به اینکه پایان نامه دوره تخصصی اینجانب در مورد زگیل تناسلی بوده وبه همین علت در مورد این بیماری تحقیقات زیادی نموده ودارای تجارب بالینی زیادی می باشم، چنانچه خانم ها وآقایان محترم در این زمینه نیاز به توضیح،مشاوره و هرگونه راهنمایی تشخیصی و درمانی بیشتری دارند می توانند سوالات خود را در سایت مطرح نموده و یا با تعیین وقت قبلی به مطب مراجعه نمایند.

تعیین نوبت مطب: ۰۲۱۸۸۴۲۷۶۳۰ بعداز ظهر ها ساعت ۴ تا ۸