سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی – قسمت دوم

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی _ قسمت اول

فیلم های بیشتر درباره زگیل تناسلی

زگیلهای تناسلی تا چه موقع عود می کنند؟
عود زگیلهای تناسلی به علت وارد شدن کد ژنتیکی ویروس در کد ژنتیکی سلولهای زایای سطح پوست و ایجاد مخزنی برای تولید ویروس می باشد.به همین علت عود از مشخصات این بیماری است و فواصل بین عودها و این که تا چه زمانی این عودها پایدار است ، از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و قابل پیش بینی نیست .البته سیگار، استرس و شرکای جنسی متعدد از عوامل افزایش عود و کاهش فواصل آن می باشد.

آیا زگیلهای تناسلی سرطانی می شوند؟
زگیلهای تناسلی به خودی خود ضایعاتی خوش خیم هستند و تبدیل آنها به ضایعات سرطانی نادر است .ولی ویروسهای پاپیلوم انسانی (HPV) که انواعی از آن موجب زگیل تناسلی می شوند انواع دیگری هم دارند که زگیل تناسلی ایجاد نمی کنند ولی با بدخیمی های دهانه رحم ،واژن ، آلت و مقعد در ارتباط هستند.

آیا لزومی به تعیین نوع ویروس توسط روش PCR وجود دارد؟
در آقایان مبتلا به زگیل تناسلی توصیه ای به انجام آزمایش PCR برای تعیین نوع ویروس نگردیده است .لیکن در خانمها، به خصوص بالای سی سال سوای از بیماری زگیل تناسلی ، تعیین تیپ ویروسی با روش PCR به همراه پاپ اسمیر سالیانه تاکید شده است.

آیا مبتلایان به زگیل تناسلی می توانند ازدواج کنند ؟
مبتلایان به زگیل تناسلی ، منعی برای ازدواج کردن ندارند ،لیکن به علت اینکه این بیماری به شدت مسری است ، در صورتی که فردی که می خواهند با وی ازدواج کنند هنوز آلوده نشده است ، حتما باید واکسن گاردازیل تزریق نماید .

آیا زگیل تناسلی مانعی برای بچه دار شدن است ؟
زگیل تناسلی در باروری و بچه دار شدن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
آیا زگیل تناسلی در بارداری به جنین منتقل می شود ؟
ویروس زگیل تناسلی ویروسی سطحی است و شواهدی از ورود آن به خون مشاهده نشده و در حین بارداری نیز به شرط سلامت کیسه آب مادر به جنین منتقل نمی شود.لیکن در هنگام زایمان طبیعی چنانچه نوزاد از کانال زایمان آلوده عبور کند احتمال ورود ویروس به حنجره نوزاد و ایجاد پاپیلوم حنجره وجود دارد به همین علت عده ای از متخصصین معتقدند که زایمان در این افراد بهتر است به روش سزارین باشد.

اگر یکی اززن وشوهر مبتلا به زگیل تناسلی باشند ،چقدر احتمال دارد دیگری هم مبتلا شود ؟
اگر یکی از زوجینی که با هم رابطه جنسی دارند ، مبتلا به زگیل تناسلی باشد احتمال آلودگی دیگری نزدیک به یقین است ، لیکن ممکن است بدون علامت باشد.
آیا زن وشوهری که زگیل تناسلی دارند می توانند رابطه جنسی داشته باشند ؟
زن و شوهری که یکی یا هردو مبتلا به زگیل تناسلی هستند وقبل از ابتلا یا مشاهده ضایعات با هم رابطه جنسی داشته اند ، منعی برای رابطه جنسی ندارند ، چرا که اگر قرار بر انتقال ویروس باشد به احتمال خیلی زیاد این انتقال انجام شده است.

کدام یک از زوجین مبتلا دیگری را آلوده نموده است ؟
توصیه اکید بنده به تمامی زوجین مبتلا به این بیماری آن است که در این مقوله وارد نشوند چرا که اولا هیچ نفع تشخیصی و درمانی در آن وجود ندارد و کمکی نیز از نظر مدیریت درمان به شما و پزشکتان نمی کند.ثانـیا ً این قضیه اثبات پذیر نمی باشد ، درست مانند آن است که شما بخواهید اثبات کنید که اول مرغ بوجود آمده یا تخم مرغ ! ضمن اینکه به یاد داشته باشید که پزشک شما، پزشک است و نه قاضی دادگاه خانواده.
ادامه پرسش و پاسخ ها در این زمینه را در مقاله :

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی ( قسمت سوم ) -- پی گیری بفرمایید. (کلیک کنید.)

توجه داشته باشید:

- تجارب بالینی تشخیصی به همراه انجام آزمایش دقیق PCR و نیز انتخاب راهکار درمان هر فرد مبتلا به زگیل تناسلی و یا مشکوک به آن متناسب بانوع،محل وشرایط بیمار راهگشای بیماران مبتلا به این بیماری می باشد .

- معاینات دوره ای توسط فرد مجرب در این زمینه و اجرای الگوریتم تشخیصی و درمانی صحیح در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری و درمان سرطانهای احتمالی مرتبط با این بیماری به خصوص در خانمها دارد.

- اهمیت موضوع به علت گسترش روز افزون بیماری ، ارتباط انواعی از ویروس پاپیلوم انسانی که با سرطان دهانه رحم،واژن، مقعد وآلت در ارتباط است واطلاعات کم عموم جامعه به خصوص دختران و پسران جوان در این رابطه می باشد..

لذا با توجه به اینکه پایان نامه دوره تخصصی اینجانب در مورد زگیل تناسلی بوده وبه همین علت در مورد این بیماری تحقیقات زیادی نموده ودارای تجارب بالینی زیادی می باشم چنانچه خانمها وآقایان محترم در این زمینه نیاز به توضیح،مشاوره و هرگونه راهنمایی تشخیصی و درمانی بیشتری دارند می توانند سوالات خود را در سایت مطرح نموده و یا با شماره همراه اینجانب تماس گرفته و یا با تعیین وقت قبلی به مطب مراجعه نمایند.

تعیین نوبت مطب: ۰۲۱۸۸۴۲۷۶۳۰ بعد از ظهر ها ساعت ۴ تا ۸