لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۲۱ اسفند۱۴۰۲

تزریق ژل ژوویدرم برای حجم دهی و جوانسازی صورت

فهرست مطالب

ژل ژوویدرم یک نوع فیلر محبوب است که می‌تواند برخی از علائم پیری مشهود مانند چین و چروک و خطوط ریز را از صورت حذف یا کاهش دهد. همانند سایر فیلرهای آرایشی پوستی، ژل ژوویدرم توسط آقایان و خانم‌ها برای درمان چین و چروک، خطوط و سایر نشانه‌های پیری استفاده می‌شود. علاوه‌براین، از آن برای حجم دهی لب‌ها، پرکردن مناطق خالی صورت و بازگرداندن حجم به پوست استفاده می‌شود.

فیلر ژوویدرم به صورت یک ژل استریل ساخته شده است که از اسید هیالورونیک تشکیل شده است. این اسید، اگرچه مصنوعی است، به منظور شباهت با اسید هیالورونیک طبیعی که در پوست بدن موجود است، تولید می‌شود.

ژوویدرم چیست؟


ژوویدرم چیست؟

ژوویدرم یک پرکننده پوستی حاوی هیالورونیک اسید (HA) است که برای جایگزینی و پر کردن مجدد هیالورونیک اسید که به طور طبیعی در مناطقی از پوست از بین رفته طراحی شده است. HA موجود در بدن شما به طور طبیعی آب را جذب می‌کند و پوست شما را از داخل مرطوب نگه می‌دارد. با افزایش سن، منابع طبیعی هیالوورنیک اسید ما کاهش می‌یابد و باعث کاهش حجم صورت، فرورفتگی در پوست و چین و چروک می‌شود.

با تزریق ژوویدرم به داخل پوست، پزشکان این خطوط و قسمت‌های توخالی را پر کرده و پوست شما را به حالت اولیه برمی‌گردانند. علاوه بر این پس از تزریق، اسید هیالورونیک شروع به جذب آب در منطقه درمان می‌کند و به اثر کامل و جوانی چهره می‌افزاید. ژوویدرم به طور قابل توجهی علائم پیری را کاهش می‌دهد.

نوع ژوویدرمی که شما انتخاب می‌کنید به محل و شدت چین و چروک یا کاهش حجم شما بستگی دارد.

در کجا می‌توان از ژوویدرم استفاده کرد؟


برای کاهش و اصلاح خطوط اخم، خطوط لبخند، خطوط عمودی لب، حجم چانه و فک، حجم گونه، حجم لب و خطوط اطراف دهان می‌توان از ژوویدرم استفاده کرد.

  • از پرکننده‌ها می‌توان برای روشن و باز کردن ناحیه چشم، معکوس جلوه دادن پیری در گونه‌ها، کانتور بینی، چانه و فک و افزایش حجم لب برای ظاهری لوکس و زیبا استفاده کرد.

انواع ژل ژوویدرم


انواع ژل ژوویدرم

در زیر نگاهی به پرکننده‌های تزریقی ژوویدرم که پزشکان ارائه می‌دهند می‌اندازیم:

ژوویدرم ولور XC 

ژوویدرم ولور XC  برای چاق شدن پوست و اصلاح چین و چروک‌های صورت متوسط ​​تا شدید صورت استفاده می‌شود. اثر ژوویدرم ولور XC  تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. ژوویدرم در هنگام تزریق درد کمتری نسبت به سایر فیلرهای پوستی ایجاد می‌کند.

ژوویدرم ولبلا XC 

ژوویدرم ولبلا XC یک پرکننده پوستی مورد تأیید FDA است که مخصوص لب‌ها و نواحی اطراف آن طراحی شده است. ماده پرکننده از یک ژل تشکیل شده است که در صورت تزریق، خطوط لب و چین و چروک‌ها را پر کرده و همچنین اسید هیالورونیک موجود در آن رطوبت را حفظ می‌کند، بنابراین نتایج می‌توانند تا یک سال ادامه داشته باشد. از آنجا که تزریق شامل بی‌حسی موضعی نیز می‌باشد، درمان شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

ژوویدرم ولوما XC  

مطمئناً با بالا رفتن سن، کاهش حجم طبیعی است اما مجبور نیستید آرام بنشینید و گونه‌های صاف و افتاده پوست همراه آن را بپذیرید.

ژل تزریقی ژوویدرم ولوما XC  در اعماق ناحیه گونه تزریق می‌شود. این ژل باعث افزایش حجم در زیر سطح پوست، ایجاد لیفت و کانتور می‌شود. بیماران گزارش داده‌اند که با یک جلسه درمان ۵ سال جوان‌تر به نظر می‌رسند!

ثابت شده است که ژوویدرم ولوما XC حداکثر ۲ سال دوام می‌آورد. بیمارانی که پس از ۲ سال دوباره تحت درمان قرار می‌گیرند، معمولاً برای بدست آوردن همان نتایج به ژل کمتری نیاز دارند.

ژوویدرم اولترا XC 

با وجود اینکه پوست شما صاف و بدون چین و چروک باشد، اما از دست دادن حجم لب ممکن است باعث پیر شدن صورت شما شود. شاید همیشه آرزو داشته‌اید لب‌های جذاب‌تری داشته باشید. برای افزایش حجم لب و به دست آوردن آن، می‌توانید از ژوویدرم اولترا XC استفاده کنید.

ژل تزریقی ژوویدرم اولترا XC برای جوان سازی محلی و افزایش حجم لب طراحی شده است. این محصول باعث ایجاد حالت طبیعی در لب‌ها می‌شود و خطوط عمودی لب را کاهش می‌دهد. لب‌هایی که با استفاده از ژوویدرم اولترا XC درمان می‌شوند، پر، زیبا و طبیعی به نظر می‌رسند.

براساس آزمایشات بالینی، ۷۹٪ افراد بهبود قابل توجهی در لب‌های خود را تجربه کرده‌اند. همچنین، بیش از ۷۸٪ از افراد گزارش داده‌اند که یک سال پس از درمان، به لب و ظاهر لب‌های خود راضی هستند.

نتایج استفاده از ژوویدرم اولترا XC تا یک سال دوام دارند!

 ژوویدرم اولترا پلاس XC

گاهی اوقات یک پیشرفت کوچک نیاز است. اما گاهی نیز شما نتایج چشمگیرتری می‌خواهید. برای تغییرات مهم‌تر و بزرگتر، ژوویدرم اولترا پلاس XC دقیقاً همان چیزی است که پزشک تجویز می‌کند.

ژوویدرم اولترا پلاس XC شکل متراکم‌تری از فیلرهای زیبایی است و در اعماق پوست تجویز می‌شود. کمی غلیظ‌تر و قوی‌تر از ژوویدرم اولترا XC است و می‌تواند در اطراف دهان و همچنین نقاط دیگر مورد استفاده قرار گیرد. تفاوت بین ژوویدرم اولترا پلاس XC و سایر محصولات  ژوویدرم در ویسکوزیته آن‌ها است که در ژوویدرم اولترا پلاس XC منجر به حجم بیشتر، لیفت بیشتر و نتایج چشمگیرتر می‌شود. در نقاطی با شدت چین و چروک بیشتر ممکن است به ژوویدرم اولترا پلاس XC نیاز داشته باشید تا به نتایج مورد نظر خود برسید.

ژوویدرم اولترا پلاس XC برای افزایش حجم قابل توجه لب، چین و چروک‌های عمیق‌تر، چین و چروک‌های ناحیه لب، بخش‌هایی که دچار کاهش حجم زیاد شده‌اند و فرم دهی صورت بهترین گزینه است.

چگونه قبل از استفاده انتخاب کنیم؟


چگونه قبل از استفاده ژل تزریقی را انتخاب کنیم؟

محصولات پرکننده پوست زیادی در بازار وجود دارد. یافتن مورد مناسب برای شما به بودجه، تجربه و ترجیح پزشک و تفاوت‌های ظریف پوست بستگی دارد، مثلاً اینکه پوست شما چقدر الاستیک یا کشسان است. به خاطر داشته باشید که آنچه برای دوست شما مفید است ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

پرکننده‌های پوستی را با سایر مواد تزریقی مانند بوتاکس، دیسپورت یا Xeomin  که داروهای ضد چروک هستند، اشتباه نگیرید. اگرچه مانند پرکننده‌ها، این محصولات نیز قابل تزریق هستند اما عملکرد آن‌ها بسیار متفاوت است. آن‌ها منطقه‌ای را پر نمی‌كنند یا حجم آن را افزایش نمی‌دهند. اما می‌توان از آن‌ها به همراه مواد پرکننده استفاده کرد.

پس از درمان چه انتظاراتی دارید؟


  • برخی واکنش‌های متداول مانند قرمزی، تورم، درد، خارش، کبودی، تغییر رنگ و حساسیت به لمس مربوط به تزریق ممکن است در محل درمان رخ دهد. این واکنش‌ها طی ۱ تا ۲ روز پس از تزریق پوست و طی ۲ هفته پس از تزریق لب به طور محسوسی کاهش می‌یابد.
  • برای کمک به کاهش تورم و قرمزی از یخ در مناطق متورم استفاده کنید. به مناطق تزریق شده گرما وارد نکنید.
  • افزایش حجم لب پس از تزریق می‌تواند تا حدودی ناهموار به نظر برسد. بنابراین آنچه شما مستقیما پس از درمان می‌بینید نباید به عنوان نتیجه نهایی تلقی شود.

در ۲۴ ساعت اول پس از درمان از موارد زیر خودداری کنید:

  • تمرین‌های ورزشی دشوار.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، گرما یا دمای انجماد.

پرکننده‌های ژوویدرم چه مدت دوام دارند؟


پرکننده‌های ژوویدرم چه مدت دوام دارند؟

ماندگاری فیلرهای درمانی می‌تواند برای بیماران در دوره‌های مختلف به یکسری فاکتورها بستگی داشته باشد.

یکی از عوامل اصلی تعیین کننده دوام تزریق فیلر ژوویدرم نوع محصول مورد استفاده است. ژوویدرم در فرمولاسیون‌های مختلفی برای استفاده در قسمت‌های خاص صورت ارائه می‌شود. برخی از استحکام بیشتری برخوردارند و برخی دیگر برای افزایش حجم مناسب هستند. بسته به نوع خاص پرکننده مورد استفاده، مدت زمان آن بر اساس نحوه تولید محصول تغییر می‌کند. به طور کلی پرکننده‌های قوی‌تری مانند ولوما دارای تاییدیه FDA هستند و حداکثر ۲ سال دوام می‌آورند. در حالی که ژوویدرم اولترا تا ۱ سال دوام دارد.

عامل دیگری که تعیین می‌کند پرکننده ژوویدرم شما چه مدت دوام خواهد آورد، شرایط طبیعی بدن هر فرد است. همه ما ویژگی‌های متابولیسمی مختلفی داریم و بدن ما با سرعت‌های مختلف مواد را تجزیه می‌کند. بنابراین هر فرد تجربه شخصی خود را در این زمینه خواهد داشت.

اما یک چیز قطعی است؛ وقتی متوجه شدید اثر تزریق قبلی از بین رفته است می‌توانید یک تزریق دیگر با ژل ژوویدرم انجام دهید. یک تشبیه خوب در این مورد، مخزن بنزین اتومبیل شما است. شما نمی‌خواهید که مخزن بنزین شما قبل از به E (خالی) برسد و بعد آن را پر کنید. با توجه به این مثال، شما نباید صبر کنید تا اثر ژل به طور کامل از بین برود. بلکه قبل از تجزیه کامل ژل باید دوباره آن را ترمیم کنید.

هزینه تزریق ژل ژوویدرم


هزینه درمان بسته به نیازهای خاص شما و منطقه تحت درمان متفاوت خواهد بود.

سوالات متداول


سوالات متداول درباره ی ژل ژوویدرم

آیا درمان با ژوویدرم دردناک است؟

ژوویدرم با استفاده از یک سوزن ظریف به طور مستقیم به پوست تزریق می‌شود تا ناراحتی تزریق کاهش یابد. پزشک شما ممکن است ناحیه درمان را بی‌حس کند تا ناراحتی را به حداقل برساند. ژل سازگار با صافی ژوویدرم به پزشك شما اجازه می‌دهد تا آن را به راحتی انجام دهد.

چه چیزی ژوویدرم را متفاوت می‌کند؟

ژوویدرم از فناوری اختراع شده HYLACROSS ™ و VYCROSS استفاده می‌کند که منجر به تولید ژل صاف و سازگار می‌شود و اثرات آن تا یک سال ادامه می‌یابد. این فناوری پیشرفته است که نتایج را بسیار طبیعی جلوه می‌دهد. به علاوه، ژوویدرم اولین ژل هیالورونیک اسید است که ایمنی و اثربخشی خود را برای هر رنگ پوستی نشان داده است.

چه انتظاری از درمان با ژوویدرم دارید؟

قبل از درمان، متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است از یخ، کرم بی‌حس کننده موضعی یا آمپول‌های لیدوکائین برای بی‌حس کردن محل درمان استفاده کند. در طول درمان متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما ژل ژوویدرم را برای بهبود ویژگی‌های صورت یا پر کردن چین وچروک‌ها به زیر پوست تزریق می‌کند.

درمان معمولاً چه مدت طول می‌کشد؟

قبل از درمان زمان کمی را با مشاوره با دکتر خود سپری خواهید کرد. روند تزریق سریع و آسان است و فقط حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مشاهده نتایج چه مدت طول می‌کشد؟ 

نتایج به محض تزریق قابل مشاهده است. بعد از درمان، بهبود فوری در ناحیه را مشاهده خواهید کرد. اکثر افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک جلسه درمانی نیاز دارند. اما برای دستیابی و حفظ ظاهر مطلوب ممکن است به جلسات تکمیلی نیز نیاز باشد.

عوارض جانبی شایع و احتمالی چیست؟ 

ژوویدرم به طور کلی به خوبی تحمل می‌شود. عوارض جانبی احتمالی ماهیت خفیف تا متوسط ​​دارند و نسبتاً کوتاه مدت (کمتر از ۷ روز) هستند. این عوارض ممکن است شامل واکنش‌های پوستی موقت مانند قرمزی، حساسیت به لمس و کبودی باشد که به راحتی با آرایش سبک پوشانده می‌شوند.

زمان بهبودی پس از درمان چقدر است؟ 

درمان به حداقل زمان بهبودی نیاز دارد و اکثر افراد بلافاصله به روال عادی زندگی خود برمی‌گردند.

موارد منع مصرف چیست؟

پر کننده‌های پوستی ژوویدرم برای شما گزینه‌ی خوبی نیستند اگر:

  • باردار یا شیرده هستید.
  • سابقه بیماری عصبی دارید.

پس از تزریق مواد پرکننده صورت چند روز باید به پشت بخوابید؟ 

بعضی از پزشکان و کلینیک‌های جراحی پلاستیک توصیه می‌کنند که پس از تزریق پرکننده، سه شب به پشت بخوابید و سرتان را بالا نگه دارید. آن‌ها می‌گویند این کار به شما کمک می‌کند تا پرکننده همان جایی که می‌خواهید بماند.

آیا پرکننده‌های صورت می‌توانند چهره شما را جوا‌‌ن‌تر نشان دهند؟ 

بعضی از افراد گزارش داده‌اند که پس از تزریق مواد، صورت آن‌ها پف می‌شود و ممکن است این اتفاق به دلیل تزریق بیش از حد ماده پرکننده یا استفاده مکرر از آن باشد که باعث کشش و افتادگی پوست می‌شود. تحقیقات برخی نشان می‌دهد که توصیه می‌شود پزشکان مقادیر کمتری از ژل را تزریق کنند و بیماران در هنگام انجام این فرآیند، به طور منظم لبخند بزنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ منطقه‌ای بیش از حد پر نشده است.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما