لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۱۹ فروردین۱۴۰۳

درمان قطعی زگیل تناسلی !!

فهرست مطالب

درمان اصولی، دقیق، علمی و برنامه ریزی شده برای “زگیل تناسلی” در محیطی کاملا تمیز و بهداشتی و لوکس با تجهیزاتی مدرن و به روز در مطب دکتر محرابیان برای بیماران عزیز محیا است.

دکتر محرابیان با بیشترین آمار درمان قطعی زگیل تناسلی در ایران

دکتر محرابیان دارنده پایان نامه ممتاز در موضوع زگیل تناسلی

جهت مشاهده فیلم های آموزشی در مورد زگیل تناسلی و درمان آن بر روی لینک زیر کلیک کنید

فیلم های بیشتر درباره زگیل تناسلی

سوالات رایج قسمت اول

سوالات رایج قسمت دوم

سوالات رایج قسمت سوم

(پاسخ به پرسشهای شایع خانمها ( بخش ۱)(خانمها بخوانند)

(پاسخ به پرسشهای شایع خانمها ( بخش ۲)(خانمها بخوانند)

(پاسخ به پرسشهای شایع خانمها ( بخش ۳)(خانمها بخوانند)

مبتلایان به زگیل تناسلی شانس خوب شدن را از خودتان نگیرید هر روز بیماران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای مجاور جهت درمان زگیل تناسلی به مطب دکتر محرابیان مراجعه و درمان می شوند. دکتر محرابیان با تجربه و تحقیق بسیار در این بیماری بعلت پایان نامه تخصصی خود از تجربه بالایی در درمان این بیماری برخوردار است. درمان این بیماری توسط پزشکان با تخصص غیرمرتبط با این رشته و بدون تجربه و صرفا با سوزاندن و از بین بردن ظاهری زگیل ها در کلینیک ها و مطب ها  امکان پذیر نیست. درمان این بیماری ظرافت ها و ریزه کاری های فراوان را می طلبد. پس شما نیز مانند بسیاری از بیمارانی که کاملا درمان شده اند این شانس را دارید که نه تنها به صورت ظاهری، بلکه با پیگیری درمان و درمان صحیح از شر این ویروس خلاص گردید.

جهت مشاهده فیلم های آموزشی در مورد زگیل تناسلی و درمان آن بر روی لینک زیر کلیک کنید

فیلم های آموزشی

آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد؟


آیا ویروس مولد زگیل تناسلی ریشه کن می شود؟

تقریباً تمامی بیماران مبتلا به زگیل تناسلی که به مطب من مراجعه می‌کنند، تعدادی بسیار زیاد و از سراسر ایران و گاهاً کشورهای دیگر هستند. آنها دو سوال اساسی را با تفسیرهای مختلف مطرح می‌کنند و برای پاسخ به این سوالات، ذکر یک مقدمه کوتاه ضروری است. سیستم ایمنی بدن به دو روش اصلی، یعنی تولید آنتی‌بادی (پادتن) و بیگانه‌خواری (سلولار)، برای مقابله با عوامل خارجی عمل می‌کند.

الف) ساخت آنتی‌بادی (پادتن):
این روش بر اساس تولید آنتی‌بادی‌ها در بدن استوار است.

ب) بیگانه‌خواری (سلولار):
این روش بر اساس فعالیت سلول‌های ایمنی در تشخیص و نابودی عوامل خارجی مبتنی است.

در بیماری زگیل تناسلی، روش اصلی درمان از طریق روش سلولار است، اما گاهی نیز از ترکیب این دو روش استفاده می‌شود.

سلولهای کشنده طبیعی (Natural killer cell) (NK cells) لنفوسیتهایی از سیستم ایمنی بدن هستند که در ایمنی سلولی و ایمنی ذاتی دخیل هستند. این سلولها جزء سیستم ایمنی ذاتی بدن هستند. سلولهای کشنده طبیعی به واسطه مواد خاصی در بدن بنام سیتوکین می تواند اهداف خود را از بین ببرند. این سلولها اولین خط دفاعی در از بین بردن سلولهای آلوده به ویروس HPV می باشند. کاهش فعالیت این سلولها می تواند با بروز، استقرار و گسترش بسیاری از عفونتهای ویروسی از جمله زگیل تناسلی و سرطانهای دستگاه تناسلی همراه باشد. سلولهای NK، با کشتن مستقیم این سلولهای آلوده به ویروس و یا ترشح سیتوکین های التهابی، به ریشه کن کردن بیمای کمک میکنند.


حال بر میگردیم به سوال فوق که آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد؟

پاسخ به این سؤال این است که در واقع هیچ یک از روش‌های درمانی رایج که ما استفاده می‌کنیم، قادر به ریشه کنی ویروسی که عامل زگیل تناسلی است، نمی‌باشند. این به دلیل آن است که کد ژنتیکی ویروس در کد ژنتیکی سلول‌های زایای پوست ترکیب می‌شود و این سلول‌ها همواره در حال تکثیر هستند. این موضوع باعث عود ضایعات می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که ویروس به هیچ وجه ریشه کنی نمی‌شود. در واقع، این وظیفه مهم بر عهده سیستم ایمنی بدن است. اگر درمان به درستی پیگیری شود و سیستم ایمنی قوی باشد، می‌توان ویروس را ریشه کن نمود و به طور قطع درمان انجام شود.

سوال اساسی اینجاست که اگر درمان برای ریشه کنی ویروس طراحی نشده و ضایعات نیز عود می نمایند.

پس چرا زگیل ها را درمان می کنیم؟


پاسخ این است که درمان زگیل تناسلی به سه علت انجام می گردد:

  1. رفع ظاهر نازیبا و مزاحمت آنها در هنگام رفع موی زائد و بعضا اگر بزرگ باشند جلوی مجرای ادرار، مدفوع و یا تناسلی را می گیرند ضمن اینکه درصورت عدم درمان منتشر و یا بزرگ می شوند.
  2. احتمال انتقال به شریک و یا شرکا جنسی در هنگام وجود ضایعات بالاتر است.
  3. دلیل سوم که از دو دلیل قبلی مهمتر است، کمک به سیستم ایمنی در پاکسازی ویروس از سطح پوست است. همانطور که ذکر شد سیستم ایمنی در این بیماری از نوع سلولی است. بنابراین با تخریب ضایعات زگیلی، سلولهای آلوده به ویروس منهدم گردیده و ذرات ویروسی به صورت وسیع در اختیار سیستم ایمنی قرار می گیرد و دفاع و پاکسازی موثرتری انجام یافته و در نتیجه احتمال ریشه کنی ویروس بالاتر می رود.

درک این مطلب مهم است که عدم ریشه کنی ویروس توسط روشهای درمانی ما مساوی با عدم ریشه کنی قطعی آن نیست، چرا که همانگونه که ذکر شد در نهایت، این سیستم ایمنی بدن است که یا موفق به پاکسازی کامل گردیده و یا اینکه مغلوب می گردد. احتمال پاکسازی و ریشه کنی ویروس با توجه به سن و قدرت سیستم ایمنی به طور متوسط حدود ۸۰ درصد است.

درمان زگیل

پر واضح است مواردی که باعث تضعیف سیستم ایمنی گردند، احتمال پاکسازی کامل ویروس را کاهش و احتمال عود را افزایش می دهند. که در این بین نقش سیگار و استرس به صورت پررنگ تری در منابع ذکر گردیده است.

در پایان، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر آنچه در این مقاله و سایر کتب، دراین باب ذکر شده است، مربوط به دانش پزشکی امروز بشری است و قطار پژوهش و پیشرفت علم که پزشکی نیز شاخه ای از آن می باشد، لحظه ای از حرکت باز نه ایستاده و با سرعت روز افزون در حرکت است. در نظر بگیرید که در روزگاری نه چندان دور، آبله آنچنان شایع بوده که آثار آن در صورت قدیمی ترها هنوز هم مشاهده می شود در حالی که امروزه این بیماری از روی کره زمین ریشه کن گردیده. فلج اطفال و خیلی از بیماریهای دیگر نیز همین گونه هستند. در مورد بیماری ایدز هم پیشرفتهای زیادی در کند کردن روند بیماری و افزایش طول عمر بیماران مبتلا، در سالهای اخیر ایجاد شده است. پس ضمن جدی گرفتن بیماری و لزوم آگاه سازی در مورد زگیل تناسلی و ویروس مولد آن، نگرانی بی مورد در رابطه با آن جز ایجاد اضطراب، استرس و به دنبال آن کاهش عملکرد سیستم ایمنی به ارمغان نخواهد آورد.

زگیل تناسلی در زنان


با توجه به ارتباط قوی بین سرطانهای دستگاه تناسلی به خصوص، سرطان دهانه رحم با ویروس اچ پی وی همه خانمهایی که رابطه جنسی داشته اند، صرف نظر از اینکه علامتدار و یا بدون علامت باشند، می باید تست پاپ اسمیر و تست پی سی آر از دهانه رحم انجام دهند. البته خیلی از این افراد که در ظاهر تصور می کنند که علامتی از زگیل ندارند، در معاینه توسط پزشک با تجربه، دارای ضایعات زگیلی می باشند. تست پاپ اسمیر وضعیت سلولی دهانه رحم را مشخص میکند که آیا نرمال است، به سمت سرطان پیش میرود یا سرطانی شده است. تست پی سی آر که با همان نمونه ای که برای پاپ اسمیر برداشته شده است قابل انجام است، تستی بسیار دقیق است که وجود و یا عدم وجود ویروس اچ پی وی و نوع آن را مشخص می کند. سه حالت محتمل است.

  1.  اگر تست پی سی آر منفی باشد یعنی ویروس در دهانه رحم وجود ندارد و بسیار با ارزش است و خیالمان را راحت می کند. ولی اگر تست پی سی آر انواع پرخطر ویروس به خصوص نوع ۱۶ و یا ۱۸ را نشان دهد،حالت های ۲ و یا ۳ وجود دارد:
  2.  ویروس پر خطر ۱۶ یا ۱۸ مثبت است ولی پاپ اسمیر نرمال است. در این حالت اقدام خاصی جز تقویت سیستم ایمنی لازم نیست فقط سال بعد باید هر دو تست تکرار شود. (البته بعضی از همکاران متخصص زنان در این حالت توصیه به کولپوسکوپی که بررسی داخل واژن و دهانه رحم با دوربین است، را توصیه می کنند.)
  3. ویروس پر خطر ۱۶ یا ۱۸ مثبت است و نتیجه پاپ اسمیر، غیر طبیعی بودن سلولهای دهانه رحم را نشان می دهد. که بسته به اینکه آیا یک سوم ،دو سوم و یا تمام ضخامت دهانه رحم غیر طبیعی باشد، درمانهای خاص خود را می طلبد ولی خوشبختانه امروزه همه این موارد با تشخیص زود هنگام قابل درمان است..

توجه داشته باشید:

  • تجربیات بالینی در تشخیص زگیل تناسلی و انتخاب راهکارهای درمانی مناسب برای هر فرد مبتلا یا مشکوک به این بیماری، همراه با انجام آزمون دقیق PCR، می‌تواند به عنوان راهنمایی مهم برای مدیریت بیماران مبتلا به این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.

  • بررسی‌های دوره‌ای توسط افراد ماهر در این زمینه و اجرای الگوریتم‌های تشخیصی و درمانی صحیح در این بیماری، اهمیت بسیاری در پیشگیری و درمان سرطان‌های مرتبط با زگیل تناسلی، به ویژه در خانم‌ها، دارد.
  • با توجه به گسترش روزافزون این بیماری و ارتباط آن با انواع ویروس پاپیلومای انسانی که با سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و آلت تناسلی مرتبط هستند، اهمیت اطلاع‌رسانی به جامعه، به ویژه به دختران و پسران جوان، در این زمینه بسیار ضروری است. اطلاعات جامعه در این خصوص کم است و لذا اهمیت این موضوع بیشتر شده است.

لذا با توجه به اینکه پایان نامه دوره تخصصی اینجانب در مورد زگیل تناسلی بوده وبه همین علت در مورد این بیماری تحقیقات زیادی نموده ودارای تجارب بالینی زیادی می باشم، چنانچه خانمها و آقایان محترم در این زمینه نیاز به توضیح، مشاوره و هرگونه راهنمایی تشخیصی و درمانی بیشتری دارند می توانند سوالات خود را در سایت مطرح نموده و یا با شماره همراه اینجانب تماس گرفته و یا با تعیین وقت قبلی به مطب مراجعه نمایند.

زگیل تناسلی را جدی بگیرید. در عین حال شما نیز در صورت معاینات دوره ای و منظم ومدیریت درمان دقیق و صحیح می توانید از شانس غلبه سیستم ایمنی تان بر ویروس اچ پی وی برخوردار باشید و مانند بیمارانی از بیماران اینجانب باشید که پس از یکسال پیگیری، دارای آزمایش PCR منفی گردیده اند.

با توجه به محدودیت نوبت های مطب لطفا با تعیین وقت قبلی مراجعه فرمایید.

ساعت کاری مطب: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ – پنج شنبه: ساعت ۹ تا ۱۳  (با تعیین وقت قبلی)

 تعیین نوبت مطب: ۰۲۱۸۸۴۲۷۶۳۰ 

 

 

مشاهده کامل این پست در اینستاگرام

 

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
13
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما