لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۲۳ آبان۱۴۰۲

لیفت پلک چشم با هایفوتراپی: مزایا و هزینه

فهرست مطالب

لیفت پلک در گذشته تنها با جراحی بلفاروپلاستی انجام می‌شد، اما هم اکنون هایفوتراپی به عنوان یک روش جایگزین بسیار خوب برای لیفت پلک شناخته می‌شود. برخی افراد ترجیح می‌دهند از جراحی زیبایی سنتی استفاده نکنند و به جای آن از هایفوتراپی استفاده کنند. هایفوتراپی یک روش درمانی است که برای لیفت و سفت کردن هر دو پلک بالا و پایین استفاده می‌شود. این روش درمانی روز به روز محبوب‌تر می‌شود زیرا در مقایسه با روش‌های جراحی سنتی و روش‌های درمانی دیگر، دوره نقاهت و عوارض جانبی آن بسیار کمتر است. در این مقاله، می‌توانید با مزایا، روش درمانی، خطرات و عوارض جانبی لیفت پلک با هایفوتراپی آشنا شوید. برای انجام هایفوتراپی، بهتر است به یک پزشک با تجربه و ماهر مراجعه کنید تا خطرات، عوارض جانبی و دوره نقاهت شما کاهش یابد.

مزایای لیفت پلک با هایفوتراپی


مزایای لیفت پلک با هایفوتراپی

لیفت پلک با هایفوتراپی مزایای زایادی دارد که عبارتند از:

  • باعث ایجاد کلاژن می شود.
  • اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد.
  • بافت را از داخل به بیرون بازسازی می کند.
  • افتادگی پلک را لیفت و سفت می کند.
  • شلی پوست پلک را بهبود می بخشد.
  • بدون نیاز به تزریق، جراحی و درد
  • نتیجه طبیعی
  • درد بسیار خفیف
  • بدون خطرات جراحی
  • بدون دوارن نقاهت

لیفت پلک با هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟


لیفت پلک با هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت پلک با هایفوتراپی برای کسانی که قبلا درمان های بدون نسخه چین و چروک را امتحان کرده اند و به نتایج دلخواه نرسیده اند می توانند مناسب باشد. برخی از بیماران هایفوتراپی را در کنار جراحی انجام می دهند تا درمان آنها نتیجه بهتری داشته باشد. قبل از درمان حتما درباره خطرات احتمالی و سایر موارد با پزشکتان صحبت کنید.

هایفوتراپی برای افراد زیر ۱۸ سال، زنان باردار و شیرده مناسب نیست. بیمارانی که دارای ایمپلنت های فلزی، ضربان ساز و اختلالات خونی هستند یا به پلک هایشان سیلیکون تزریق کرده اند نباید هایفوتراپی انجام دهند. در صورتی که داروهای خاصی مانند رقیق کننده های خون استفاده می کنید ممکن است هایفوتراپی برای شما مناسب نباشد. قبل از هایفوتراپی درباره داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشکتان صحبت کنید چون ممکن است مصرف آنها با هایفوتراپی تداخل داشته باشد.

مراحل لیفت پلک با هایفوتراپی


مراحل لیفت پلک با هایفوتراپی

برای لیفت پلک با هایفوتراپی ابتدا پوست شما تمیز شده و ژل اولتراسوند روی پوست اعمال می شود. سپس با استفاده از یک ابزار خاص امواج اولتراسوند به زیر پوست شما فرستاده می شود. پروب اولتراسوند به طور یکنواخت روی نواحی تحت درمان یعنی پلک ها حرکت می کند تا امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا را به بافت های زیرین منتقل کند. مراحل لیفت پلک با هایفوتراپی بدون آسیب به پوست انجام می شود.

هایفوتراپی برای لیفت پلک یک روش غیرجراحی است که با استفاده اولتراسوند، پوست شل یا افتادگی پلک را بدون نیاز به دوران نقاهت بالا می برد. این روش تنها درمان غیر تهاجمی است که می تواند ساختارهای عمقی زیر پوست که در جراحی زیبایی درمان می شوند را بدون ایجاد برش یا آسیب به پوست درمان کند. مدت زمان درمان با توجه به ناحیه تحت درمان بین ۳۰ دقیقه تا ۲.۵ ساعت طول می کشد.

تعداد جلسات هایفوتراپی برای لیفت پلک


تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بستگی به پوست پلک شما دارد. به طور کلی بعد از یک جلسه درمانی شما شاهد نتایج چشمگیری خواهید بود. البته ممکن است بعد از ۸ تا ۱۲ ماه نیاز به یک جلسه درمانی ترمیمی داشته باشید. پزشک ممکن است برای تقویت رشد و بازسازی کلاژن محصولات آرایشی خاصی را برای شما تجویز کند.

دوران نقاهت بعد از هایفوتراپی پلک


دوران نقاهت بعد از هایفوتراپی پلک

بعد از انجام هایفوتراپی، پزشک ممکن است به شما محصولات مراقبتی خاصی توصیه کند. برای به حداکثر رساندن نتایج درمان و کاهش خطر عوارض جانبی، در دوره نقاهت باید به نکات زیر توجه کنید:

  • تورم و نقاط ریز: بعد از هایفوتراپی، ممکن است دچار تورم خفیفی شوید و نقاط ریزی روی پلک‌هایتان ایجاد شود. این نقاط ریز به آرامی پوسته پوسته می‌شوند و پس از حدود یک هفته ریزش می‌کنند. در این مدت، اجازه دهید نقاط را خارش ندهید، ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید و برای شستشو از آب گرم استفاده کنید. برای کاهش تورم، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. تورم عموماً در عرض یک تا سه روز برطرف می‌شود.
  • محافظت از پوست: تا شش هفته پس از درمان، از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و در طول دوره نقاهت، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • استفاده از چسب زخم: از قرار دادن چسب زخم در ناحیه درمانی خودداری کنید.
  • انتظار افتادن پوسته‌های اضافی: قبل از افتادن پوسته‌های اضافی، از استفاده از کرم‌های غیرضروری در ناحیه درمانی خودداری کنید.
  • محدود کردن فعالیت‌ها و محیط‌های خطرناک: از انجام فعالیت‌ها و قرار گرفتن در محیط‌هایی که ممکن است باعث عفونت ناحیه درمانی شود، خودداری کنید. به عنوان مثال، از شنا کردن یا رفتن به سونا اجتناب کنید. ممکن است لازم باشد تا چند روز فعالیت بدنی را محدود کنید تا درمان به طور کامل اثر خود را نشان دهد. بعد از درمان، نتایج اولیه ممکن است قابل مشاهده باشند، اما با افزایش تولید کلاژن و سفت شدن پوست پلک، نتایج نهایی قابل مشاهده خواهند بود.

خطرات و عوارض جانبی لیفت پلک با هایفوتراپی


بعد از درمان بلافاصله می توانید فعالیت های عادی خود را ار سر بگیرید چون هایفوتراپی آسیبی به لایه های بالایی پوست شما وارد نمی کند. در برخی موارد ممکن است بیمار دچار قرمزی یا تورم خفیف شود که به سرعت برطرف می شوند. همچنین ممکن است تا حدی احساس گزگز خفیف داشته باشید که تا چند هفته ادامه دارد. در موارد نادر برخی بیماران دچار کبودی و بی حسی موضعی می شوند که یک عارضه موقت است. همه این عوارض بعد از چند روز برطرف می شوند. سایر عوارض جانبی هایفوتراپی پلک عبارتند از:

  • درد یا بی حسی
  • آسیب های عصبی
  • خارش
  • جوش
  • کبودی
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی یا مشکل در غذا خوردن
  • افتادگی ابروها یا پلک ها
  • جای زخم
  • هایپرپیگمانتاسیون (دراثر لایه برداری با لیزر)

هزینه های لیفت پلک با هایفوتراپی


هزینه های لیفت پلک با هایفوتراپی

با توجه به اینکه لیفت پلک با استفاده از هایفوتراپی یک روش زیبایی محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه هزینه‌های این روش را پوشش نمی‌دهند. در نتیجه، قبل از شروع درمان، مناسب است با پزشک خود درباره هزینه‌ها صحبت کنید، زیرا ممکن است شرایط خاصی برای تسهیل پرداخت هزینه‌ها در نظر گرفته شده باشد. هزینه‌های دقیق لیفت پلک با هایفوتراپی به عواملی مانند ناحیه درمان (پلک‌ها)، پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک وابسته است.

اگرچه لیفت پلک با هایفوتراپی به استراحت نیاز ندارد، اما پزشک شما ممکن است توصیه کند برای مدتی از فعالیت‌های غیرضروری خودداری کنید. این می‌تواند بهبود سریع‌تر و بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین، پیش از شروع درمان، معلومات دقیق در مورد هزینه‌ها را با پزشک خود و همچنین مراکز درمانی مورد نظرتان در میان بگذارید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم مناسبی درباره درمان و هزینه‌های آن بگیرید.

سوالات پرتکرار


آیا می توان از هایفوتراپی برای لیفت پلک ها استفاده کرد؟

لیفت پلک با هایفوتراپی یک روش درمانی پیشرفته است که برای لیفت و سفت کردن هر دو پلک بالا و پایین استفاده می شود.

هایفوتراپی پلک چقدر طول می کشد؟

جلسات درمانی هایفوتراپی هر ۳ تا ۸ هفته یکبار انجام می شود. فاصله بین جلسات به پوست پلک شما این فرصت را می دهد تا بهبود یابد. بعد از دور اول درمان نتایج تا یک سال ماندگار خواهند بود. توصیه می شود که برای حفظ نتایج درمان سالانه یک جلسه ترمیمی داشته باشید.

آیا لیفت پلک با هایفوتراپی دردناک است؟

لیفت پلک با هایفوتراپی یک روش بدون درد و غیر تهاجمی است که باعث جوانسازی عمیق پوست می شود و نتایج بسیار خوبی دارد.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما