لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۱۹ فروردین۱۴۰۳

رفع دو رنگ شدگی پوست با میکرونیدلینگ

فهرست مطالب

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی نسبتاً جدید اما محبوب است که برای بازسازی پوست و درمان بیماری‌های مختلف پوست مانند دورنگ شدن پوست استفاده می‌شود. این روش بسیار ارزان‌تر از سایر روش‌های جوانسازی پوست مانند لیزرهای لایه برداری است و مشخص شده است که می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد.

این روش شامل استفاده از یک قلم خودکار یا دستگاه غلتکی است که دارای سوزن‌های میکروسکوپی با قطر ۰.۱ میلی‌متر می‌باشد. این دستگاه قادر است سوراخ‌های میکروسکوپی را در پوست ایجاد کند، به طوری که حداقل آسیب به لایه اپیدرم فوقانی وارد می‌شود، اما در عین حال آسیب میکروسکوپی بیشتری در لایه‌های عمیق‌تر پوست ایجاد می‌کند. این آسیب و خونریزی جزئی باعث فعال شدن پاسخ بدن برای ترمیم زخم می‌شود. این فرآیند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین (الیاف الاستیک) و در نتیجه، بهبود و ترمیم پوست می‌شود.

این تکنیک دارای خطرات و عوارض جانبی کمی است. با این حال، باید توجه داشت که این روش باید توسط یک پزشک ماهر و با تجربه انجام شود تا زمان بهبودی کاهش یابد و به سرعت به نتایج مطلوب دست یابید.

فواید میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست


فواید میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست

میکرونیدلینگ مزایای زیادی برای دو رنگ شدگی پوست دارد از جمله:

  • منافذ را کوچک می‌کند: میکرونیدلینگ با تحریک تولید کلاژن، منافذ را مسدود کرده و آن‌ها را می‌بندد.
  • باعث می‌شود محصولات مراقبت از پوست بهتر عمل کنند: از آنجایی که میکرونیدلینگ کانال‌های ریزی را در پوست ایجاد می‌کند، باعث جذب بیشتر محصولات مراقبت از پوست می‌شود.
  • به جوانسازی پوست کمک می‌کند: میکرونیدلینگ می‌تواند ظهور علائم مختلف پیری را به حداقل برساند.
  • اسکارهای قابل مشاهده آکنه را ترمیم می‌کند.

کاندیدای میکرونیدلینگ برای درمان دو رنگ شدگی پوست


کاندیدای میکرونیدلینگ برای درمان دو رنگ شدگی پوست

اگر برای دو رنگ شدگی پوست خود نیاز به درمان دارید، احتمالاً کاندیدای خوبی برای درمان میکرونیدلینگ خواهید بود. کسانی که عفونت‌های پوستی مداوم دارند، باید قبل از انجام درمان، این مشکل خود را حل کنند. میکرونیدلینگ می‌تواند باعث خونریزی شود، بنابراین ممکن است برای افرادی که دچار اختلالات لخته شدن خون یا خونریزی هستند، یا کسانی که برای رقیق شدن خون خود دارو مصرف می‌کنند، مناسب نباشد. اگر بیماری یا مشکلی دارید که روی پوست شما تأثیر می‌گذارد، مانند اگزما یا دیابت، یا اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، ممکن است لازم باشد از میکرونیدلینگ اجتناب کنید.

آماده سازی میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست


  • از مصرف آکوتان تا ۶ ماه قبل از درمان خودداری کنید.
  • سه روز قبل از درمان، از مصرف رتینوئید، آنتی بیوتیک‌های موضعی، لایه بردارها، هیدروکینون، آفتاب سوختگی و بنزوئیل پراکسید خودداری کنید.
  • برای حاصل شدن بهترین نتایج، توصیه می‌کنیم پوست خود را به مدت ۴ تا ۶ هفته قبل از قرار ملاقات آماده کنید.
  • در طول ۷ روز قبل از قرار ملاقات خود از انجام IPL یا لیزر درمانی خودداری کنید.
  • از اپیلاسیون، کرم‌های موبر یا الکترولیز ۵ تا ۷ روز قبل از قرار ملاقات خود استفاده نکنید.
  • از هیچ کرمی که ممکن است حساسیت پوست شما را افزایش دهد (محصولات موضعی رتینوئید یا هیدروکینون) و همچنین از کرم‌هایی که باعث خشکی یا لایه برداری می‌شود استفاده نکنید.
  • روز درمان پوست خود را اصلاح نکنید
  • مطمئن شوید که این ناحیه دچار آفتاب سوختگی، خشکی بیش از حد، یا جوش جدید نباشد.
  • پوست شما باید بدون هیچ گونه لوسیون، روغن، آرایش، دئودورانت، پودر، عطر یا ضد آفتاب تمیز باشد.

روش میکرونیدلینگ برای دور نگ شدگی پوست


روش میکرونیدلینگ برای دور نگ شدگی پوست

مراقبت از پوست با شروع تمیزسازی و بی‌حس کردن پوست آغاز می‌شود. در این روش، یک محصول محرک کلاژن و اسید هیالورونیک بر روی پوست استفاده می‌شود. پزشکان از یک دستگاه پزشکی برای انجام روش میکرونیدلینگ استفاده می‌کنند که تأثیرات کنترل شده‌ای روی پوست ایجاد می‌کند. این دستگاه قلمی کوچک با ۱۲ سوزن ریز میکروسکوپی است که زخم‌های ریز را در پوست ایجاد می‌کند. میکرونیدلینگ بر روی اکثر قسمت‌های بدن قابل انجام است. پوست به این آسیب‌های ریز با تولید کلاژن و الاستین که هر دو عامل شفابخش طبیعی بدن هستند، پاسخ می‌دهد. این روش به سرعتی انجام می‌شود که درد زیادی احساس نمی‌شود. شما تنها حسی مانند کشیدن مسواک روی پوست خود را تجربه خواهید کرد. سرعت و تنظیم پذیری سوزن‌ها باعث می‌شود محصولات پوستی به طور موثرتری جذب و جاذبه شوند. پس از انجام روش میکرونیدلینگ، ماسک تقویت کننده کلاژن و اسید هیالورونیک برای آبرسانی، التیام و محافظت از پوست استفاده می‌شود.

مدت زمان انجام این روش بسته به اندازه ناحیه مورد نظر حدود نیم ساعت طول می‌کشد و کل جلسه تقریباً یک ساعت به طول می‌انجامد. پزشکان توصیه می‌کنند که ۴ تا ۶ جلسه درمانی را هر ۶ تا ۸ هفته یک بار انجام دهید. اگر با مشکلات شدیدی مانند لکه‌های پیشرفته و بسیار قابل مشاهده روبرو هستید، پزشکان ۷ تا ۸ جلسه درمانی را با فواصل ۶ هفته‌ای توصیه می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست


مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست

پس از انجام این عمل، پزشک ممکن است از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده روی ناحیه استفاده کند. بیماران ممکن است کمی قرمزی و حساسیت را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند که ممکن است تا ۲۴ ساعت تا ۴ روز طول بکشد تا به طور کامل برطرف شود. اکثر بیماران به هیچ دوره نقاهتی احتیاج ندارند.

دستورالعمل‌های مراقبت بعد از درمان عبارتند از:

  • حداقل ۴ ساعت پس از درمان خود صبر کنید. سپس می‌توانید پوست را با یک پاک کننده ملایم به آرامی تمیز و آن را خشک کنید.
  • از مصرف داروهای ضد التهابی مانند ادویل، ایبوپروفن یا موترین خودداری کنید. این داروها از فرآیند التهابی طبیعی که به پوست شما کمک می‌کند تا به فرآیند جوانسازی پاسخ دهد، جلوگیری می‌کند. استفاده از تیلنول برای کمک به هر گونه درد مناسب است.
  • حداقل به مدت ۳ روز و در صورت امکان ۱۰ روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید و هر ۲ ساعت یک بار آن را تجدید کنید.
  • ممکن است پوست شما بعد از ۳-۵ روز شروع به لایه برداری کند، اما پوسته‌های صورت خود را نکنید. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • خوردن آناناس تازه می‌تواند به روند بهبودی کمک کند.
  • میکرونیدلینگ منافذ پوست شما را باز می‌کند، بنابراین سعی کنید از تعریق زیاد و ورزش شدید خودداری کنید.
  • می‌توانید ۲۴ ساعت پس از درمان از لوازم آرایشی معدنی استفاده کنید.

تاثیرگذاری میکرونیدلینگ برای رنگ ناهموار پوست چقدر طول می‌کشد؟


تاثیرگذاری میکرونیدلینگ برای رنگ ناهموار پوست چقدر طول می‌کشد؟

بسته به طول سوزن استفاده شده و پاسخ پوست شما به درمان، نتایج می‌تواند متفاوت باشد. بلافاصله پس از درمان، اریتم (قرمزی)، کبودی و تورم خفیف را تجربه خواهید کرد که تقریباً پس از ۱-۳ روز فروکش می‌کند. در هفته اول ممکن است لایه برداری طبیعی یا خشکی را تجربه کنید. بعد از ۱ هفته ممکن است متوجه شوید که بافت و رنگ پوستتان بهبود یافته است. نواحی لکه‌دار پوست ممکن است از هفته سوم پس از درمان بهبود پیدا کنند. از هفته ۶ به بعد، ممکن است بهبودی قابل توجهی را در خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست خود مشاهده کنید. اکثر افراد برای به دست آوردن نتایج خوب به ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ۴ تا ۶ هفته نیاز دارند.

خطرات و عوارض جانبی میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست


روش میکرونیدلینگ باعث تجربه مقداری قرمزی و حساسیت در برخی از بیماران می‌شود، اما به طور کلی این عوارض به مدت زمان کوتاهی ادامه می‌یابند. در صورتی که از سوزش، قرمزی و تورم به طور غیرمعمولی ناراحتی بیشتری احساس می‌کنید، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

همه افراد قادر به استفاده از روش میکرونیدلینگ نیستند. وضعیت پوست و بیماری‌های خونی ممکن است منجر به انتصاب افراد از دریافت این درمان شود. همچنین، پزشکان باید از تمام داروها و مکمل‌هایی که شما مصرف می‌کنید، آگاه باشند. هر نوع پوست یا رنگ پوستی می‌تواند از این روش درمانی بهره‌برداری کند.

قیمت میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست


قیمت میکرونیدلینگ برای دو رنگ شدگی پوست

هزینه درمان بسته به منطقه‌ای که می‌خواهید درمان را انجام دهید و تعداد جلسات درمانی متفاوت است. پزشک در جلسه مشاوره اولیه شما تمام جزئیات مالی را مورد بحث قرار می‌دهد و چندین گزینه تامین مالی را به تناسب هر بودجه ارائه می‌دهد. این روش توسط شرکت‌های بیمه سلامت پوشش داده نمی‌شود.

سوالات متداول


بلافاصله پس از درمان چگونه به نظر می‌رسم و آیا دوره نقاهتی وجود دارد؟

بلافاصله پس از درمان میکرونیدلینگ، پوست ممکن است برافروخته شود، مانند آفتاب سوختگی خفیف تا صورتی پررنگ همراه با خونریزی در درمان‌های عمیق‌تر. به طور معمول هر گونه قرمزی در عرض ۱ تا ۲ روز برطرف می‌شود. ۲۴ ساعت پس از درمان می‌توانید آرایش کنید.

آیا میکرونیدلینگ برای رنگ ناهموار پوست درد دارد؟

درمان‌های عمیق‌تر میکرونیدلینگ می‌توانند ناراحت‌کننده باشند، بنابراین یک بی‌حسی موضعی از قبل برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده می‌شود. به طور متوسط ​​مشتریان ما سطح ناراحتی را ۲ از ۱۰ در مقیاس ۰ تا ۱۰ گزارش می‌کنند. درمان‌های سطحی بیشتر بدون هیچگونه بی‌حسی به راحتی تحمل می‌شوند.

آیا میکرونیدلینگ می‌تواند رنگدانه را بازیابی کند؟

میکرونیدلینگ کار فوق العاده‌ای در روشن کردن و معکوس کردن هایپرپیگمانتاسیون و آسیب‌های ناشی از نور خورشید انجام می‌دهد. این اثر به دلیل قدرت تولید کلاژن و توانایی آن در ترمیم و ترمیم پوست شما است.

چگونه اسکارهای پوست‌های دورنگ را درمان می‌کنید؟

اسکارهای هیپوپیگمانت اغلب به طور قابل توجهی روشن‌تر از پوست اطراف و دائمی هستند. گزینه‌های درمانی امروزی، از جمله برداشتن اسکار، لیزر درمانی، فتوتراپی و خالکوبی پزشکی، تطابق رنگ پوست با پوست اطراف آن را تضمین نمی‌کند.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما