لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۱۹ فروردین۱۴۰۳

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی قسمت سوم

فهرست مطالب

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی _قسمت اول

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی قسمت دوم

مبتلایان به زگیل تناسلی شانس خوب شدن را از خودتان نگیرید هر روز بیماران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای مجاور جهت درمان زگیل تناسلی به مطب دکتر محرابیان مراجعه و درمان می شوند. دکتر محرابیان با تجربه و تحقیق بسیار در این بیماری بعلت پایان نامه تخصصی خود از تجربه بالایی در درمان این بیماری برخوردار است. درمان این بیماری توسط پزشکان با تخصص غیر مرتبط با این رشته و بدون تجربه و صرفا با سوزاندن و از بین بردن ظاهری زگیل ها در کلینیک ها و مطب ها  امکان پذیر نیست. درمان این بیماری ظرافت ها و ریزه کاری های فراوان را می طلبد. پس شما نیز مانند بسیاری از بیمارانی کا کاملا درمان شده اند این شانس را دارید که نه تنها به صورت ظاهری، بلکه با پیگیری درمان و درمان صحیح ازشر این ویروس خلاص گردید.

جهت مشاهده فیلم های آموزشی در مورد زگیل تناسلی و درمان آن بر روی لینک زیر کلیک کنید

فیلم های بیشتر 

مبتلایان به زگیل تناسلی در خانه چه مواردی را رعایت کنند ؟

بیماران مبتلا به این بیماری در خانه، علاوه بر اقدامات بدیهی بهداشت فردی مانند جدا سازی لباس زیر، حوله، لیف، صابون و تیغ، نیاز به اقدامات بهداشتی وسواس‌گونه ندارند. باید به یاد داشت که انتقال این ویروس از طریق دستگیره در، شیرآب و سایر تماس‌های روزمره صورت نمی‌گیرد. در صورتی که اعضای خانواده از یک توالت فرنگی (نه ایرانی) مشترک استفاده می‌کنند، استفاده از پد‌های یکبار مصرف ویژه که بر روی توالت فرنگی قرار می‌گیرند، توصیه می‌شود. همچنین، اگر در این خانواده افرادی بالای ۱۲ سال سن دارند، تزریق واکسن گارداسیل به آنها توصیه می‌شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق تماس های روزمره منتقل می شود ؟

خیر. همان طور که در پاسخ سوال قبلی ذکر شد، این بیماری در تماس های روزمره خانه و اجتماع منتقل نمی گردد.

آیا مبتلایان به زگیل تناسلی می توانند واکسن بزنند ؟

واکسن زگیل تناسلی برای قبل از ابتلا به بیماری است و برای افراد مبتلا به آن از این بابت نفعی ندارد لیکن به واسطه وجود چهار گونه مختلف از ویروس پاپیلوم انسانی در واکسن گاردازیل، سوای از قضیه زگیل تناسلی، تزریق آن برای خانمهای زیر سی سال به جهت پیشگیری از آلودگی با تیپهای ۱۶ و ۱۸ ویروس که با سرطان رحم ارتباط دارند، مفید است .جهت توضیحات بیشتر راجع به این موضوع اینجا را کلیک کنید.

چرا باید زگیل تناسلی را درمان کنیم ؟

به طور خلاصه زگیل تناسلی را به سه علت درمان می کنیم

۱- برطرف شدن ظاهری ضایعات

۲- کاهش انتقال

۳- کمک به سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس.

برای توضیحات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

آیا لیزر کردن از سایر روشهای درمانی زگیل تناسلی بهتراست ؟

خیر، مگر در موارد خاص که نتوان از روش های دیگر استفاده نمود. لیزر علیرغم هزینه بالاتر مزیت خاصی نسبت به سایر روش های درمانی صحیحی که پزشک متخصص انتخاب کند ندارد.

آیا زگیل تناسلی درمان خانگی موثری دارد ؟

درمان‌های خانگی برای زگیل تناسلی معمولاً زمانبر و کم اثر هستند. متأسفانه، من گاهی اوقات مشاهده کرده‌ام که برخی از همکاران، پودوفیلین را که یک روش درمانی متخصصی است و باید توسط پزشک تجویز شود، به صورت خانگی برای درمان زگیل تناسلی به بیماران توصیه می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که بیماران زیادی با عوارض جدی روبرو شوند و به صورت روزانه به مطب من مراجعه کنند، که بعضاً ممکن است عوارضی شامل سوختگی درجه سوم نیز داشته باشد.

آیا زگیل تناسلی درمان خوراکی هم دارد؟

خیر. زگیل تناسلی درمان خوراکی ندارد. دقت داشته باشید که داروی آسیکلویر که در درمان تبخال تناسلی به کار می رود جایگاهی در درمان این بیماری ندارد. به علت نقش دفاع سیستم ایمنی در این بیماری و جهت ارتقا آن و نیز کاهش عود از داروهایی نظیر سایمتیدین، مبندازول، زینک و سلنیوم در تحقیقات و مطالعات به خصوص در کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند، استفاده گردیده که نتایج متغیری داشته ولی این داروها، درمان اصلی زگیل تناسلی محسوب نمی شود.

قارچ گانودرما درمان قطعی زگیل تناسلی تبلیغات یا واقعیت؟!

آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد ؟


برای دریافت پاسخ این سوال اینجا را (درمان قطعی زگیل تناسلی ) کلیک کنید.

باورهای غلط درباره زگیل تناسلی



توجه داشته باشید:

  • تجربیات بالینی در تشخیص زگیل تناسلی و تعیین راهکارهای درمانی برای هر فرد مبتلا یا مشکوک به این بیماری، با توجه به نوع، مکان و شرایط بیمار، از اهمیت فراوانی برخوردار است. انجام آزمایش دقیق PCR و معاینات بالینی توسط پزشک متخصص در این حوزه، از اهمیت بسیار بالایی در تشخیص صحیح و انتخاب روش درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به این بیماری یا مشکوک به آن برخوردار است.
  • اجرای معاینات دوره‌ای توسط متخصصین ماهر در این زمینه و اعمال الگوریتم‌های تشخیصی و درمانی صحیح در این بیماری، اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری و درمان سرطان‌های مرتبط با زگیل تناسلی، به ویژه در بانوان، دارد.

به دلیل گسترش روزافزون این بیماری و ارتباط آن با انواع ویروس‌های پاپیلوما انسانی که با سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و اعضای تناسلی در ارتباط هستند، اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود. اطلاعات کم درباره این بیماری در جامعه، به ویژه در بین دختران و پسران جوان، باعث می‌شود که این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لذا با توجه به اینکه پایان نامه دوره تخصصی اینجانب در مورد زگیل تناسلی بوده وبه همین علت در مورد این بیماری تحقیقات زیادی نموده ودارای تجارب بالینی زیادی می باشم، چنانچه خانم ها وآقایان محترم در این زمینه نیاز به توضیح،مشاوره و هرگونه راهنمایی تشخیصی و درمانی بیشتری دارند می توانند سوالات خود را در سایت مطرح نموده و یا با تعیین وقت قبلی به مطب مراجعه نمایند.

زگیل تناسلی را جدی بگیرید. با توجه به محدودیت نوبت های مطب لطفا با تعیین وقت قبلی مراجعه فرمایید.

ساعت کاری مطب: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ – پنج شنبه: ساعت ۹ تا ۱۳  (با تعیین وقت قبلی)

 تعیین نوبت مطب: ۰۲۱۸۸۴۲۷۶۳۰ 

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما