لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۲۱ اسفند۱۴۰۲

لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی بدون جراحی (بوتاکس، ژل، لیزر و هایفوتراپی)

فهرست مطالب

افتادگی ابروها، چین‌ و چروک پیشانی و خطوط دور چشم موجب بروز بیشتر نشانه‌های پیری می‌گردد. علاوه بر این، اثرات جاذبه و روند طبیعی پیری می‌تواند موجب افتادگی جزئی پیشانی به ناحیه بالای چشم شود، که خود موجب افتادگی پلک می‌شود. یک ظاهر خسته و سالخورده می‌تواند از طریق لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو و پیشانی اصلاح شود. در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می‌شود و به صاف شدن خطوط و چین و چروک و جوان‌سازی ناحیه بالایی صورت منتهی می‌گردد. در این مقاله به بحث در مورد روش های بالا کشیدن و لیفت پیشانی بدون جراحی از جمله تزریق بوتاکس، تزریق ژل، هایفوتراپی و لیزر می پردازیم. برای لیفت ابرو باید به یک تجربه و ماهر مراجعه کنید که با درمان و نحوه کنترل عوارض کاملا آشناست. این کار خطرات و عوارض جانبی و همچنین زمان بهبودی را کاهش می‌دهد.

انواع لیفت ابرو و پیشانی


دو روش مختلف برای لیفت ابرو و پیشانی وجود دارند: روش جراحی و روش غیرجراحی.

با توجه به هزینه‌های بالای درمان جراحی لیفت ابرو و همچنین عدم تمایل بسیاری از افراد به پذیرش خطرات مربوط به عمل جراحی، روش‌های غیرتهاجمی لیفت ابرو بسیار محبوب شده‌اند. این روش‌ها شامل تزریق بوتاکس، تزریق فیلر، هایفوتراپی و لیزردرمانی می‌باشند. این نوع درمان‌ها قادرند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش داده و ابرو را به سمت بالا جلب کنند. علاوه بر این، این روش‌ها می‌توانند ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر را به شما هدیه دهند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

لیفت ابرو و پیشانی با بوتاکس باعث برطرف شدن خوط اخم بین ابرو ها که به خطوط گلابلار معروف هستند کمک میکند. این خطوط چین و چروک هایی هستند که به صورت افقی در سرتاسر پیشانی ایجاد میشوند. با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و حرکات مکرر صورت می‌تواند بافت و شکل پوست شما را تغییر دهد و منجر به ایجاد چین و چروک شود. تزریق بوتاکس با شل کردن عضلات باعث صاف شدن پوست شما میشود. بوتاکس به ماهیچه ها کمک می‌کند تا ابروهای شما را بالا ببرد. تزریق بوتاکس با لیفت جراحی سنتی متفاوت است. لیفت ابرو با بوتاکس خطوط و چین و چروک های ظریف صورت را بدون جراحی درمان میکند.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند لیفت ابرو با بوتاکس را انجام دهند اما فقط طبق نظر یک متخصص میتوانند این کار را انجام دهند. این درمان برای افرادی که خطوط اخم متوسط تا شدید دارند مناسب است. لیفت ابرو میتواند افتادگی پوست را بهبود بخشد و به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. لیفت ابرو با بوتاکس چگونه است؟

روند درمان

تزریق بوتاکس ساده است و نسبتا سریع انجام می‌شود. قبل از انجام هرگونه درمانی باید با یک متخصص درباره نیازهای خود، خطرات آن و هرگونه اطلاعات مرتبط دیگر صحبت کنید.

ممکن است مجبور شوید لازم باشد از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون یا هر چیزی که امکان خونریزی را افزایش می‌دهد پرهیز کنید. پس از اینکه درباره همه جزئیات مطمئن شدید میتوانید برای درمان اقدام کنید.

تزریق به سرعت انجام میشود. احتمالا پزشک برای کاهش ناراحتی شما از یک کرم بی حس کننده استفاده میکند. به طور کلی درمان تنها چند دقیقه طول میکشد. از اعمال فشار یا ماساژ دادن ناحیه مورد نظر بعد از تزریق خودداری کنید. شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق کارهای روزمره خود را از سر بگیرید. نتایج درمان تا یک هفته بعد قابل مشاهده خواهد بود.

اگر می‌خواهید نتایج لیفت ابرو و پیشانی شما ماندگار باشد احتمالا باید جلسات درمانی را تکرار کنید. بوتاکس یک درمان دائی نیست بنابراین اگر نخواهید درمان را ادامه دهید  یا از نتایج درمان راضی نباشید جای نگرانی نیست.

نتایج

نتایج و بهبودی بعد از تزریق معمولا سریع اتفاق میافتد. شما میتوانید نتایج را در عرض یک هفته مشاهده کنید. اما برخی  افراد ممکن است تا یک ماه بعد متوجه بهبودی نشود. نتایج این تزریق ها میتوانند بین ۳ تا ۴ ماه ماندگار باشند. اما برخی از آنها ممکن است تا ۶ ماه هم ادامه داشته باشند.

خطرات و عوارض جانبی

تزریق بوتاکس برای بسیاری از افراد یک درمان موثر و بی خطر است. اما خطر عوارض جانبی همیشه وجود دارد. عوارض جانبی تزریق بوتاکس باید تا یک هفته بعد از تزریق برطرف شوند.

این عوارض جانبی خفیف عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی
  • سر درد
  • درد
  • بی حسی

در حالی که هر روشی خطرات خاص خود را دارد اما پزشک باید در جلسه مشاوره با پزشک درباره عوارض جانبی احتمالی درمان صحبت کند. پزشک شما میتواند به همه سوال ها یا نگرانی های احتمالی شما پاسخ دهد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر

با افزایش سن ابروها و پیشانی انسان برجستگی و ارتفاع خود را از دست می‌دهند، استخوان و بافت نرم تجزیه می‌شوند و درنتیجه این ناحیه از حمایت ساختاری کمتری برخوردار خواهد بود. خوشبختانه این مشکل را به راحتی می‌توان با تزریق فیلر درمان کرد. ممکن است فیلر پوستی به خود ابرو یا پیشانی تزریق شود تا برآمدگی بیشتری به آن ناحیه بدهد.

فیلر پوستی می‌تواند افتادگی ابرو و پیشانی، پیری ابرو و پیشانی و فرم آنها را بهبود بخشد. از فیلرهای پوستی میتوان برای بهبود ظاهر برآمدگی های برجسته ابرو و پیشانی، پهن کردن ابرو و پیشانی و معکوس کردن ظاهر پیر در ناحیه اطراف ابرو و پیشانی استفاده کرد. تقویت کننده های پوست میتوانند وضعیت ابرو و پیشانی را بهبود بخشند.

تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر برای برخی افراد مناسب نیست به عنوان مثال: اگر باردار یا شیرده هستید. برخی افراد هم از نظر آناتومی برای تزریق فیلر مناسب نیستند یعنی هر چه ابروی بیمار به لبه اوربیت نزدیک تر باشد (استخوانی که میتوانید آن را در بالای چشم خود احساس کنید، در این حالت خطر افتادگی پلک در اثر تزریق فیلر بیشتر می‌شود). اکثر بیماران برای فرم دادن به ابرو و پیشانی با استفاده از فیلر مناسب نیستند.

روند درمان

ابتدا باید صورت بیمار با الکل تمیز شود. قبل از تزریق برای مدت کوتاهی باید روی ناحیه مورد نظر یخ قرار دهید. پزشک دور چشم ها، ابروها  و پیشانی فیلر تزریق می‌کند: سپس با گاز به ناحیه تزریق فشار وارد میکند. تزریق فیلر به آناتومی ابرو و پیشانی بستگی دارد. تزریق ممکن است برای قسمت خارجی ابرو انجام شود یا برای قسمت داخلی یعنی جایی که با ریشه های بینی مرتبط است. مراحل تزریق فیلر کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد.

نکات مراقبتی بعد از تزریق

  • تا چهار ساعت بعد از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا یک روز بعد از تزریق ناحیه مرود نظر را ماساژ ندهید.
  • تایک روز بعد نباید ورزش پرفشار انجام دهید.
  • به مدت ۴ ساعت دراز نکشید.
  • بهتر است تا چند ساعت به طور مکرر لبخند بزنید و اخم کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از شوینده های اسیدی برای صورت استفاده نکنید.

عوارض و خطرات

  • در اکثر موارد بیماران دچار کبودی می‌شوند.
  • تورم در ناحیه تزریق که تا ۴۸ ساعت ادامه دارد
  • عدم تقارن. در برخی موارد یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر می‌شود. این اتفاق معمولا به این دلیل است که صورت بیمار قبل از تزریق هم نامتقارن است.
  • عفونت که در موارد بسیار نادری رخ میدهد. اما همیشه وقتی سوزن داخل پوست میرود احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد.
  • نکروز (گرفتگی رگ خونی، اختلال در خون رسانی به پوست) که یک عارضه بسیار نادر است. نکروز میتواند منجر به زخم شود.
  • نابینانی در موارد بسیار نادر
  • نیاز به تکرار درمان

هایفوتراپی

هایفوتراپی

چشمان، به عنوان یکی از عناصر مهم صورت، اهمیت بسیاری دارند. متأسفانه، گاهی اوقات خط ابرو و حتی پیشانی می‌توانند تأثیری بر روی ظاهر چشمان داشته باشند. وقتی قصد داریم پلک‌هایمان را آرایش کنیم، ممکن است به دلیل افتادگی ابرو، چین و چروک‌ها و خطوط، این کار دشوار شود. اما چه کار می‌توان انجام داد؟ اکثر پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند که از روش غیرجراحی لیفت ابرو با استفاده از هایفو استفاده کنند. از دهه‌ها قبل از الان، اولتراسوند به عنوان یک فناوری مورد استفاده قرار می‌گرفته است تا به تعیین اندازه، شکل و قوام ساختارهای مختلف کمک کند. استفاده از اولتراسوند در عمل زیبایی یک پیشرفت جدید و بسیار موثر است. هایفوتراپی، که یک نوع اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است، یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی است. با استفاده از این روش، شما می‌توانید به سرعت به روال عادی زندگی خود بازگردید.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

هایفوتراپی یک درمان غیر تهاجمی و ایده آل برای لیفت ابروها و صاف کردن ابرو و پیشانی است. هایفوتراپی یک درمان بسیار موثر است که خطوط، چین و چروک و حتی جای زخم را برطرف میکند.

روند درمان

قبل از هایفوتراپی به آمادگی خاصی نیاز ندارید. قبل از درمان باید تمام لوازم آرایش و مراقبتی پوست را از صورت خود پاک کنید. در ادامه به مراحل درمان اشاره میکنیم:

  • ابتدا یک پزشک یا تکنیسن ابرو و پیشانی شما را تمیز می‌کند.
  • ممکن است قبل از درمان نیاز به استعمال کرم بی حس کننده داشته باشید.
  • سپس پزشک یا تکنسین ژل اولتراسوند را روی روی صورت اعمال می‌کند.
  • دستگاه هایفوتراپی مقابل پوست قرار میگیرد.
  • پزشک یا تکسنین با استفاده از نمایشگر اولتراسوند دستگاه را روی تنظیمات مناسب قرار می‌دهد.
  • سپس انرژی اولتراسوند در پالس های کوتاه حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می‌شود.
  • دستگاه برداشته می‌شود.

درصورت نیاز به درمان های اضافی پزشک جلسه بعدی را برای شما مشخص میکند. گرمای اولتراسوند حین درمان ممکن است باعث سوزن سوزن شدن پوست شود. در صورتی که درد داشتید می‌توانید از مسکن استفاده کنید. بعد از هایفوتراپی شما میتوانید بلافاصله به خانه بازگردید و فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی، عوارض و خطرات

اگر هایفوتراپی توسط متخصص باتجربه انجام شود بسیار ایمن خواهد بود. بهترین ویژگی هایفوتراپی این است که شما میتوانید بعد از آن بلافاصله به خانه بازگردید و فعالیت های عادی خود را از سربگیرید. قرمزی یا تورم از عوارض طبیعی هایفوتراپی هستند و به سرعت برطرف می‌شوند. احساس گزگز خفیف در نایحه تحت درمان ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد. در برخی موارد ممکن است بیمار دچار بی حسی یا کبودی موقت شود. این عوارض معمولا پس از چند روز برطرف میشوند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی

چین و چروک خطوط اخم معمولا ابتدا در ناحیه ابرو و پیشانی ظاهر می‌شوند. لیفت پیشانی یا لیفت ابرو با لیزر میتواند چین و چروک ها را صاف کند، افتادگی ابروها و پلک ها را برطرف کند و ظاهری جوان تر و دوستانه تر به شما بدهد. لیفت ابرو یا لیفت پیشانی یا لیزر میتواند به تنهای یا در کنار سایر عمل های زیبایی انجام شود. لیفت ابرو باعث از بین بردن چین و چروک و خطوطی میشود که با افزایش سن ایجاد می‌شوند. لیفت پیشانی روشی است که بافت اضافی را برداشته، ماهیچه ها را تغییر میدهد و پوست پیشانی را سفت می‌کند.

لیفت با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

زنان برای جوان و زیبا به نظر رسیدن فشار قابل توجهی را تجربه می‌کنند. صورت یک زن باید روشن و صاف باشد. ابروهایی که بالای استخوان ابرو قوس دارند. اگر ابروها خیلی پایین باشند باعث می‌شود شما ناراحت به نظر برسید در حالی که ابروهای خیلی بالا به طور طبیعی ظاهر شما را هیجان زده و نگران می‌کند. لیفت ابرو یا لیفت پیشانی می‌تواند چین و چروک های روی پیشانی خانم ها را برطرف کند و ظاهر زیبا و جوان آنها را بازگرداند.

روند درمان

لیزر یک روش سرپایی است. لیفت ابرو یا لیفت پیشانی نیاز به بی حسی موضعی دارد و لیفت ابرو مانند سایر روش های سفت کردن پوست با لیزر باعث سفت شدن پوست می‌شود. لیزر از طریق قطعه دستی که روی پوست قرار داده می‌شود روی پوست ساطع می‌شود. انرژی لیزر باعث سفت شدن پوست ابرو و پیشانی می‌شود.

برای رسیدن به نتایج مطلوب اکثر بیماران حداقل به ۴ جلسه درمان با فاصله ۳ تا ۴ هفته نیاز دارند. این برنامه درمانی بر اساس شرایط سنی، کیفیت پوست و سبک زندگی بیمار می‌تواند تغییر کند.

مراقبت های بعد از درمان

نتایج لیفت ابرو یا پیشانی با لیزر بلافاصله قابل مشاهده است. درمان های جوان سازی پوست نتایج سریع و موثری دارند که در طی ۴ تا ۶ هفته بعد از درمان با افزایش تولید کلاژن در نواحی تحت درمان باعث نتایج قابل مشاهده ای می‌شود.

روش های لیفت ابرو یا پیشانی با لیزر میتوانند نتایج طولانی مدتی داشته باشند. علاوه بر تاثیر لیفتینگ فوری پس درمان روند بازسازی پوست تا چند ماه هم ادامه خواهد داشت. وقتی شما برنامه درمانی خود را کامل می‌کنید نتایج شما ممکن است تا یک سال و حتی بیشتر هم ماندگار باشند. برای حفظ نتایج حداقل هر ۶ ماه یکبار به درمان های نگهدارنده نیاز دارید.

عوارض و خطرات

برخورد پرتو لیزر با پوست می‌تواند گرمای خفیفی ایجاد کند. با این حال اکثر بیماران از این گرما اذیت نمی‌شوند. برخی بیماران ممکن است تا یک ساعت بعد از درمان قرمزی یا گرما را در ناحیه ابرو یا پیشانی خود احساس کنند. لیفت ابرو یا پیشانی با لیزر نیازی به بی حس کننده های موضعی ندارد و در کمتر از ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.

کدام روش برای لیفت ابرو و پیشانی مناسب است؟


کدام روش برای لیفت ابرو و پیشانی مناسب است؟

روش‌های مختلفی برای بالا بردن ابرو و پیشانی وجود دارند و این درمان‌ها می‌توانند به صورت موثری عمل کنند. اگر شما تمایل دارید به یک روش کاملاً غیرتهاجمی روی آورید، احتمالاً هایفوتراپی برای شما مناسب‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید نتایج سریع‌تری ببینید، بهتر است از روش تزریقی استفاده کنید، زیرا نتایج هایفوتراپی به تدریج در طی چند ماه قابل مشاهده است. بسیاری از بیماران برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج، از هر دو روش استفاده می‌کنند. قبل از اینکه تصمیم خود را درباره کدام روش انتخاب کنید، بهتر است با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری بدست آورده و اطمینان حاصل کنید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

سوالات پرتکرار


آیا فیلر ها می‌توانند افتادگی ابرو را درمان کنند؟

فیلرهای پوستی تزریق شده به ابرو، چشم ها و خط ابرو را با ظرافت بالا می‌برند. تزریق فیلر به شقیقه ها باعث جلوگیری درمان لاغری صورت میشود. همچنین میتوان فیلر را برای درمان افتادگی پیشانی به پیشانی تزریق کرد.

لیفت ابرو بدون جراحی چقدر طول می‌کشد؟

با وجود اینکه نتایج لیفت ابرو ها ممکن است تا ده سال دوام بیاورد اما به طور کلی میتوانید انتظار داشته باشید که لیفت غیر جراحی ابرو تا دو سال ماندگار باشد.

چگونه میتوانم ابروهایم را بدون تزریق بوتاکس لیفت کنم؟

هایفوتراپی یک روش موثر برای لیفت ابرو ها و باز کردن چشمان شما است که نیاز به جراحی و استراحت ندارد. با استفاده از هایفوتراپی امواج اولتراسوند روی یک نقطه از پوست شما متمرکز میشوند. هایفوتراپی باعث انعقاد و حرارات پروتئین های پوست و درنتیجه کلاژن سازی میشود.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما