لوگو دکتر محرابیان

021-88427630

۲۵ آبان۱۴۰۲

هایفوتراپی: روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست

فهرست مطالب

دکتر محرابیان اولین مجری هایفو تراپی در ایران با ده سال سابقه در لیفت صورت با هایفو

هایفو یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت است. این روش جزء روند در حال رشد درمان‌های ضدپیری است و برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی ارائه می‌دهد. هایفو نه تنها فرایند بازسازی طبیعی پوست را شبیه‌سازی می‌کند، بلکه به طور متفاوت از فناوری‌های دیگر، لایه عمیق عضلانی زیر پوست را هم بلند می‌کند. این لایه، که جراحان آن را در روش لیفت صورت به عقب می‌کشند تا پوست صورت و بدن به مدت طولانی سفت شود.

این مقاله به معرفی مزایا، کاندیدها، مراحل آماده‌سازی، مراحل درمان و مراقبت‌های بعد از درمان با هایفو می‌پردازد. هرگاه شما قصد دارید هایفو را برای جوانسازی، به ویژه صورت، انجام دهید، باید به یک پزشک ماهر و با تجربه مراجعه کنید که با درمان و کنترل عوارض آشنا باشد. این اقدام می‌تواند خطرات، عوارض جانبی و زمان بازیابی درمان را کاهش دهد.

مزایای هایفوتراپی


مزایای هایفوتراپی

مزایای اولتراسوند متمرکز با شدت بالا عبارتند از:

  • نیازی به برش جراحی در بدن (غیر تهاجمی) ندارد و از اشعه استفاده نمی‌کند.
  • میتواند دقیقا بافت آسیب را هدف قرار دهد و به بافت سالم آسیب وارد نمی‌کند.
  • یک روش سرپایی است که دوران نقاهت کوتاهی دارد. معمولا در عرض ۲۴ ساعت میتوانید به کار یا زندگی عادی بازگردید.
  • نتایج طبیعی
  • جوانسازی فوری پوست و سفت شدن صورت
  • درمانی ایمن و موثر برای طیف وسیعی از مشکلات پیری
  • نتایج طولانی مدت
  • فقط در یک ساعت انجام می‌شود.
  • خطر عوارض را در مقایسه با پرتو درمانی را کاهش می‌دهد.
  • مناسب برای انواع پوست و رنگ
  • تحریک تولید کلاژن طبیعی برای درخشش پوست
  • سالانه یک جلسه درمانی توصیه می‌شود

کاربردهای هایفوتراپی


کاربردهای هایفوتراپی

دکتر محرابیان اولین مجری هایفو تراپی در ایران با ده سال سابقه در لیفت صورت با هایفو

هایفوتراپی از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کند. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و باعث می‌شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای انجام این کار بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول کمک کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. هر ساله افراد بیشتری از روش هایفوتراپی برای لیفت پوست استفاده می‌کنند چون این روش مزایای متعددی دارد. در ادامه به برخی از کاربردهای هایفوتراپی اشاره می‌کنیم:

  • پوست گردن را سفت می‌کند.
  • کاهش غبغب
  • لیفت گونه‌ها، پلک ها یا ابروهای افتاده
  • کاهش چین و چروک‌های صاف روی صورت
  • صاف کردن پوست سینه
  • کاهش افتادگی پوست
  • مشخص کردن خط فک و سفت شدن پوست دکلته

نوع اولتراسوندی که در این روش استفاده می‌شود با اولتراسوندی که پزشکان برای تصویربردای استفاده می‌کنند، متفاوت است. هایفوتراپی از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن قسمت‌های خاصی از بدن استفاده می‌کند.

هایفوترای چگونه عمل می‌کند؟


هایفوتراپی با استفاده از یک لنز آکوستیک برای متمرکز کردن چندین پرتو انرژی اولتراسوند در قسمت‌های مورد نظر کار می‌کند. این انرژی در عمق بین ۱.۵ تا ۴.۵ میلی‌متری در زیر پوست اعمال می‌شود تا کلاژن و الاستین جدید را تحریک کند. این روش از انرژی حرارتی تخصصی برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کند. دمای مطلوب که تحریک تولید کلاژن و پروتئین الاستین جدید را شروع میکند باعث آغاز شدن فرایند ترمیم می‌شود.

هایفوتراپی از فناوری تصویربرداری استفاده نمی‌کند یعنی پزشکان نمی‌توانند لایه های پوستی را که تحت درمان قرار می‌گیرد یا اثراتی که پرتوها روی پوست دارند را ببیند. به همین دلیل است که هایفوتراپی به عنوان یک درمان سفت کننده کور پوست شناخته می‌شود چون پزشک نمی‌تواند لایه‌های پوستی تحت درمان و تاثیر آن را ببیند.

نواحی درمانی با استفاده از هایفوتراپی


هایفوتراپی را می‌توان در نواحی مختلف بدن برای تقویت کلاژن و فواید یکسان انجام داد. به این ترتیب جایگزینی برای درمان های تهاجمی است و با ویژگی‌های طبیعی بدن شما هماهنگ است. شما می‌توانید هایفوتراپی را برای بازوها، شکم، پشت، پاها، پهلوها و موارد دیگر انجام دهید. درست مانند نواحی صورت و گردن، هایفوتراپی برای بدن فرایندی به نام انعقاد حرارتی را در ارتباط با تولید کلاژن و انقباض پوست اجرا می‌کند تا نتایجی درخشان را به همراه داشته باشد.

این درمان غیر تهاجمی جدید محبوبیت بالایی دارد چون با سفت کردن پوست یک جایگزین عالی و غیر جراحی برای لیفت صورت است. هایفوتراپی برای به تاخیر انداختن پیری پوست، کانتورینگ و سفت کردن پوست یک درمان ایده آل است.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟


هایفوتراپی یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که نتایج طولانی مدت دارد. این روش برای مشکلات زیر مناسب است:

  • چین و چروک روی پیشانی و زیر چشم
  • ابروهای افتاده
  • چین های نازولبیال
  • چانه دوتایی
  • چین و چروک‌های گردن
  • شلی و افتادگی پوست
  • چین‌های پوست
  • خطوط ریز روی صورت
  • علائم پیری
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • کانتورینگ خط فک

با این حال دقت کنید از آنجایی که بدن برای تولید کلاژن جدید زمان میخواهد ممکن است تا چند هفته نتایج درمان قابل مشاهده نباشند.

در چه سنی می‌توان هایفوتراپی انجام داد؟


  • اگر بالای ۳۰ سال سن دارید، می‌توانید این درمان را انجام دهید.
  • برای کسانی که در دهه ۳۰ زندگی به سر می‌برند هایفوتراپی می‌تواند تولید کلاژن در ناحیه صورت و گردن شما را تحریک کند و در نتیجه روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد.
  • گروه سنی ۴۰ و ۵۰ مناسب‌ترین سن برای هایفوتراپی است.
  • این درمان برای کسانی که بالای ۶۰ سال سن دارند در صورتی که میزان سستی پوست آنها خیلی زیاد نباشد مناسب است.
  • هایفوتراپی همچنین اثرات لیفت صورت را برای کسانی که در گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بیشتر می‌کند.

مراحل هایفوتراپی


مراحل هایفوتراپی

در هایفوتراپی، پزشک درمان با تمیز کردن ناحیه مورد نظر و استفاده از ژل، شروع می‌کند. سپس از یک ابزار دستی برای تولید امواج اولتراسوند در فواصل کوتاه استفاده می‌کند. هر جلسه معمولاً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد. برخی افراد ممکن است در حین درمان احساس ناراحتی کمی داشته باشند و برخی دیگر پس از درمان دردی تجربه کنند. برای جلوگیری از درد، پزشک ممکن است قبل از انجام فرآیند از بی‌حسی موضعی استفاده کند. همچنین، مسکن‌های بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (اودیل) ممکن است به کاهش درد کمک کنند.

برخلاف سایر روش‌های زیبایی مانند لیزر موهای زائد، هایفوتراپی نیازی به آمادگی ندارد. بعد از اتمام جلسه درمانی نیاز به استراحت ندارید و می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را بلافاصله سر بگیرید. افراد بسته به نتایج مورد نظرشان ممکن است بین یک تا شش جلسه درمانی نیاز داشته باشند.

عوارض جانبی هایفوتراپی


به طور کلی شواهد نشان می‌دهند که هایفوتراپی عوارض جانبی کمی دارد البته ممکن است برخی افراد  بلافاصله پس از عمل درد و ناراحتی را تجریه کنند. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که هایفوتراپی هیچ عارضه جانبی جدی ندارد اگر چه برخی از بیماران علائم زیر را تجریه می‌کنند:

  • تورم
  • بی حسی
  • قرمزی
  • کبودی
  • تحریک یا خارش پوست

در حالی که برخی از بیماران که هایفوتراپی صورت یا بدن انجام داده اند بلافاصله پس از درمان دچار درد شدند اما پس از چهار هفته هیچ درد نداشتند. ۲۵.۳ درصد از شرکت کنندگان پس از عمل درد داشتند اما درد آنها بدون هیچ مداخله‌ای بهبود یافت.

هزینه‌های هایفوتراپی


هزینه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات، تخصص پزشک و دستگاه‌های مورد استفاده در جلسات‌درمانی متفاوت خواهد بود. هزینه‌های این درمان توسط شرکت‌های بیمه پوشش داده نمی‌شود. با این حال برخی از پزشکان برنامه پرداختی خاصی را برای بیماران خود در نظر می‌گیرند. پس بهتر است در این باره با پزشکتان صحبت کنید.

نکات کلی


درمان اولتراسوند متمرکز با شدت بالا یا هایفوتراپی می‌تواند روشی موثر برای به حداقل رساندن علائم پیری باشد. به عنوان مثال هایفوتراپی یک روش غیرجراحی است که به دوران نقاهت کمتری نیاز دارد اما نتایج آنچنان مشخص نیستند. محققان دریافته‌اند که این روش می‌تواند پوست افتاده را لیفت کند، چین و چروک‌های پوست را صاف کند و بافت پوست را بهبود بخشد. با مراقبت‌های بعد از درمان، نتایج هایفوتراپی می‌تواند حداقل تا یک سال باقی بماند.

سوالات پرتکرار


برای رسیدن به نتیجه مورد نظر با هایفوتراپی به چند جلسه درمان نیاز دارم؟

پس از تنها یک جلسه درمان می‌توانید شاهد نتایج قابل توجهی باشید. با شروع تولید کلاژن نتایج به مرور زمان تا شش ماه بهتر می‌شوند. هایفوتراپی یک روش منحصر به فرد است و توانایی آن برای بهبود در طول زمان ممکن است متفاوت باشد به ویژه در دوره ۶ ماهه. با گذشت زمان تولید کلاژن همچنان افزایش میابد به همین دلیل نتایج مدتی بعد از آخرین جلسه درمان حفظ میشود و حتی بیشتر میشود.

مدت زمان بهبودی پس از هایفوتراپی چقدر است؟

پس از هایفوتراپی نیاز به استراحت ندارید چون این روش غیر جراحی است بنابراین دوره بهبودی به طور قابل توجهی کوتاهتر از لیفت واقعی صورت است. پزشک در این باره بیشتر با شما صحبت خواهد کرد.

آیا هایفوتراپی درمانی دردناک است؟

بیماران معتقدند این روش به دلیل ویژگی‌های غیر تهاجمی خیلی دردناک نیست. در این روش از هیچ سوزنی استفاده نمی‌شود و هیچ چیزی سطح پوست را سوراخ نمی‌کند در نتیجه یک درمان بدون درد است. اگرچه هایفوتراپی معمولا تجربه‌ای بدون درد است اما پزشک شما می‌تواند از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کند تا مطمئن شود که شما در حین درمان دچار ناراحتی نمی‌شوید.

هایفوتراپی چه می‌کند؟

هایفوتراپی یک روش درمانی است که از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کند. این گرما به سلول‌های هدف در پوست آسیب می‌رساند و باعث می‌شود بدن تلاش کند تا آن سلول‌ها را ترمیم کند. برای این منظور، بدن کلاژن را تولید می‌کند که به رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند. کلاژن، یک ماده مهم در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

نتایج هایفوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

نتایج هایفوتراپی برای ۲ تا ۳ سال ماندگار است. به طور کلی پزشکان به بیماران توصیه میکنند یک بار در سال درمان را تکرار کند تا نتایج ادامه داشته باشد.

آیا هایفوتراپی از بوتاکس بهتر است؟

هایفوتراپی پوست را لیفت و سفت میکند و تا حدی چین و چروک های ریز را کاهش میدهد. اما کسانی که چین و چروک‌های عمیق‌تری دارند می‌توانند بلافاصله پس از هایفوتراپی بوتاکس تزریق کنند و به طور کامل چین و چروک‌هایشان را محو کنند.

آیا هایفوتراپی بهتر از لیزر است؟

هایفوتراپی برای درمان بافت یا ظاهر خارجی پوست تاثیر زیادی ندارد. به عنوان مثال هیپرپیگمانتاسیون یا لکه را کاهش نمی‌دهد، منافذ را کوچک نمی‌کند یا جای زخم را به حداقل نمی‌رساند. لیزر فرکشنال به بهبود بافت و ظاهر خارجی پوست کمک می‌کند.

آیا هایفوتراپی بهتر از تزریق فیلر است؟

هایفوتراپی با تحریک تولید کلاژن پوست شل را لیفت و سفت میکند. فیلرها حجم از دست رفته را جایگزین می‌کنند. اغلب بهتر است این دو روش را در کنار استفاده کرد.

آیا هایفوتراپی چربی صورت را کاهش می‌دهد؟

هایفوتراپی به کاهش ظاهر چربی‌های اضافی در نواحی مانند مچ پا، غبغب و گونه‌ها کمک می‌کند. هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای سفت‌کردن پوست و کاهش چربی‌های ناخواسته صورت در نواحی خاص استفاده می‌کند.

دکتر محرابیان اولین مجری هایفو تراپی در ایران با ده سال سابقه در لیفت صورت با هایفو

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

دکتر ابوالفتح محرابیان

دکتر ابوالفتح محرابیان

متولد سال ۱۳۴۹ پس از اخذ دیپلم در رشته تجربی در سال۱۳۶۸ با رتبه عالی درکنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در سال۱۳۷۵ با مدرک دکتری پزشکی فارغ التحصیل گردید .پس از گذراندن خدمات با توجه به علاقه فراوان به رشته پوست با موفقیت در امتحان دستیاری این رشته پذیرفته و موفق به اخذ مدرک تخصصی پوست ،مو و زیبایی گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس با ما